Liten akustisk gitarr för vandring, cykling, resor?

Beror på hur stora fingrar man har...

köpte en Yamaha Guitalele till dottern. Låter riktigt bra! Dock svårt för mina fingrar, men det går. Hade en Martin Backpacker en gång, tyckte det inte var lika fylligt ljud.
 
Jag har en guitalele och jag gillar den. Man får ju förstås inget ljud man kan jämföra med en vanlig gitarr men den är helt ok. A är det enda ackord jag har svårt att ta, annars funkar det trots att det är lite trångt.Ser man till kvaliteten är det helt klart ett instrument och ingen leksak.

Guitalelen går in i min kabinväska så jag har några gånger tagit med den när jag reser i jobbet. Eller för all del när vi bilsemestrar och bilen är packad till bristningsgränsen.

Köp!
A
 
Tackar för tips. Ukelele? Men det är väl bara 4 strängar...likaså en babyguitar? Gärna 6 strängar och litet och enkelt som bara funkar inget proffsigt:)

Ihopfällbara verkar inte finnas?
 
Ja, men en Guitalele är ingen ukulele. Det är en pyttegitarr med sex strängar, stor som en ukulele. Se här!

Hos tysken finns en hel kategori för små gitarrer.

Hopfällbara finns, men det är nog dyrare historier.

//A
 
Ok tackar......varifrån kommer namnet tro? Varför inte "baby" eller "mini" gitarr:).....vanlig stämning eller annan stämning än vanlig gitarr tro?
 
Ok tackar......varifrån kommer namnet tro?

Det är väl just blandningen mellan gitarr och ukulele. hur som helst, värt att testa. Oöm sak som dessutom levereras med etui. Har gått upp nån hundring i pris sen jag köpte den. Blocket kanske?

Att lite lojt slagga i en hängmatta med Guitalelen över bröstet. Långsamt plinkandes med de svajande, susande träden som enda komp. Himmelriket? :)

/A
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
marp68 Liten vardags-/utflyktsryggsäck med midjebälte och bröstband m.m.? Utrustning allmänt 32
johanb.org Avståndsmätare (rangefinder laser) i stället för liten kikare? Utrustning allmänt 24
vandrafjäll En liten guide för att fylla sina gastuber själv. Utrustning allmänt 0
Livetiskuggan Söker en liten platt plastask till nagelsax osv Utrustning allmänt 23
Skogsstjärnan Liten portabel gasvärmare Utrustning allmänt 11
Chillechill3 Liten termometer/klocka Utrustning allmänt 13
gro liten fickkniv Utrustning allmänt 51
miniwallan Liten yxa: Vilken? Utrustning allmänt 18
Jackiie Liten yxa - helt onödigt eller finns det användningsområden? Utrustning allmänt 107
Ayrin Liten pannlampa Utrustning allmänt 26
pialia Liten ficklampa - tips! Utrustning allmänt 22
Skrymt En liten fråga. Utrustning allmänt 2
Norell Liten analog min/max termometer Utrustning allmänt 7
simon_a85 Liten radio Utrustning allmänt 4
MagArne Liten smidig gaslykta Utrustning allmänt 9
hannulan Liten radio till semestern Utrustning allmänt 4
flanell liten LED stavlampa. teknmag? biltem? annat tips? Utrustning allmänt 16
AndersOleander Liten min/max termometer? Utrustning allmänt 21
Niithro Billig, lämplig, rätt liten vandringsryggsäck för marschträning? Utrustning allmänt 15
norpan_ En liten frågesport? Utrustning allmänt 10
hegeland En liten reflektion om nymodigheter... Utrustning allmänt 12
Strykarräven Liten kniv till vardags Utrustning allmänt 147
Raskesven Liten bra kikare? Utrustning allmänt 24
Vandrare Köpa bra, liten lätt kikare? Utrustning allmänt 10
PerP liten stilren ryggsäck Utrustning allmänt 21
percabalo Ryggsäcksöverdrag till liten säck? Utrustning allmänt 1
Maskros444 Liten bok med flora/fauna/bergarter/1:a hjälpen??? Utrustning allmänt 9
haskell Gitarr: Ännu ett skäl för UL! Utrustning allmänt 14

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.