Utrustning allmänt Annat om utrustning

Svara

Ämnesverktyg Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2017-01-05, 18:42
Engblom Engblom är inte uppkopplad

glad Åka till alaska

Jag ska åka till Alaska i augusti 2017 . jag vill ha hjälp med att köpa hagelgevär i Alaska . jag har gevär hemma och vapen licens så jag skulle kunna ta med mig detta men hur gör man villka blanketter måste jag fylla i . jag vill även köpa en gammal bil hur gör man detta enklast . jag ska stanna i en månad detta är första gången jag ska åka till Alaska . jag har köpt en liten markbit 5 mil norr om Fairbanks som jag ska åka till och vara på .
Svara med citat
Gammal 2017-01-05, 20:33
KimE KimE är inte uppkopplad

Prova det här forumet så bör du få svar.

http://forums.accuratereloadin ... rm/f/8521043
Svara med citat
Gammal 2017-01-05, 20:56

Jag vill nog få hjälp av en svensk . som har gjort detta tidigare . jag har redan surfat runt både hos polis o tull o Alaska gv sidor men hittar inget konkret och tar en massa tid . så jag söker en genväg med info om hur jag gör steg för steg + länkar till blanketter .
Svara med citat
Gammal 2017-01-05, 21:10
DoktorGlas DoktorGlas är uppkopplad nu

Inget att bidra med, vill bara säga att det var en häftig grej du gjort. Kudos! Har du tänkt bygga nåt på marken på sikt?
Svara med citat
Gammal 2017-01-05, 21:11
statemachine statemachine är inte uppkopplad

Ringa ambassaden är en bra början.
Svara med citat
Gammal 2017-01-05, 21:30

Citat:
Ursprungligen postat av DoktorGlas Visa inlägg
Inget att bidra med, vill bara säga att det var en häftig grej du gjort. Kudos! Har du tänkt bygga nåt på marken på sikt?
Japp jag ska ta med mig några arbetsvilligakompisar för tillfället 2 och så ska jag köpa en motorsåg och fixa en liten stuga så vi kan sova björnsäkert + någon kan fiska + hämta vatten m.m så får vi se om jag åker tillbaka nästa år och stannar ca3 mån
.
Svara med citat
Gammal 2017-01-05, 21:35

Citat:
Ursprungligen postat av statemachine Visa inlägg
Ringa ambassaden är en bra början.
Jag har pratat med ambassaden domhänvisar tullen i Frankfurt angående införsel av vapen till usa . jag har inte tid och tålamod med att leta o maila runt . återigen så vill jag ha hjälp med detta från någon som vet ..
Svara med citat
Gammal 2017-01-06, 09:52
C-M C-M är inte uppkopplad

Spontant känns det som om du kommer att skjuta dig själv i foten...genvägar blir ofta senvägar, eller vad säger man?

Köpa mark, bil och vapen i ett annat land kräver nog en del efterforskningar.
Svara med citat
Gammal 2017-01-06, 09:55
Johan123 Johan123 är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av Engblom Visa inlägg
Japp jag ska ta med mig några arbetsvilligakompisar för tillfället 2 och så ska jag köpa en motorsåg och fixa en liten stuga så vi kan sova björnsäkert + någon kan fiska + hämta vatten m.m så får vi se om jag åker tillbaka nästa år och stannar ca3 mån
.
Intressant projekt
Berättar du om det här på någon blogg el. dylikt?
Svara med citat
Gammal 2017-01-06, 14:58

Citat:
Ursprungligen postat av C-M Visa inlägg
Spontant känns det som om du kommer att skjuta dig själv i foten...genvägar blir ofta senvägar, eller vad säger man?

Köpa mark, bil och vapen i ett annat land kräver nog en del efterforskningar.
Det är la klart att jag kommer skuta mig själv i foten för jag är la den första personen som reser till usa från Sverige .. ??!?.

Jag har läst på litegrann Me alla skriver olika jag ska inte åka i morron . efterforskningen gör jag b.l.a här och nu . så jag söker svar . frågorna har jag redan .
Men tack ändå
Svara med citat
Gammal 2017-01-06, 15:03

Citat:
Ursprungligen postat av Johan123 Visa inlägg
Intressant projekt
Berättar du om det här på någon blogg el. dylikt?
Nej jag är ingen datanörd så någon blogg har jag inte . jag står fortfarande i startgroparna . men jag får la dokumentera med bilder o text när jag har /om kommit hem .
Svara med citat
Gammal 2017-01-06, 16:08
Nedar Nedar är inte uppkopplad

I New York state behövs ett green card eller medborgarskap för att köpa vapen. Är kanske annorlunda i Alaska.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:01.

Logga in

Tips!