Nokian Naali

Jag är på jakt efter ett par Nokian Naali. På Coldskills finns dessa, men kostar då 2300 kr. Utomlands hittar jag betydligt billigare men blir plötsligt osäker på vilka butiker man vågar vända sig till då många är ganska små. Finns det någon här som vet vart man bäst vänder sig om man vill få tag i dessa skönheter?

nokian-naali-sos.jpg
 
Väldigt likt M/90 Gummistövlen (Nokia Made) , fast 10% av priset nya... kanske kan vara ett alternativ, det är ju så gott som gratis... ;)

Stövel i hög kvalitet med förstärkt tå, filtsula och löstagbart foder. Sulan formad för att passa skidbindningar och förbereda för dubbning. Stövlarna är handtillverkade av Nokia (idag heter företaget Nokian) i Finland åt svenska försvaret. Storlekar i Mondopoint.

Mvh troswe
 

Bilagor

  • 424497_234484799978528_294238476_n.jpg
    424497_234484799978528_294238476_n.jpg
    54 KB · Visningar: 2,650
Väldigt likt M/90 Gummistövlen (Nokia Made) , fast 10% av priset nya... kanske kan vara ett alternativ, det är ju så gott som gratis... ;)

Stövel i hög kvalitet med förstärkt tå, filtsula och löstagbart foder. Sulan formad för att passa skidbindningar och förbereda för dubbning. Stövlarna är handtillverkade av Nokia (idag heter företaget Nokian) i Finland åt svenska försvaret. Storlekar i Mondopoint.

Mvh troswe

@ fotografiskt: Glömde ju bort att du redan har ett par M/90 Gummistövlar ju! Hahaha ;)

Mvh troswe
 
Väldigt likt M/90 Gummistövlen (Nokia Made) , fast 10% av priset nya... kanske kan vara ett alternativ, det är ju så gott som gratis... ;)

Stövel i hög kvalitet med förstärkt tå, filtsula och löstagbart foder. Sulan formad för att passa skidbindningar och förbereda för dubbning. Stövlarna är handtillverkade av Nokia (idag heter företaget Nokian) i Finland åt svenska försvaret. Storlekar i Mondopoint.

Mvh troswe

Försvarets stövel har väl nackdelen att fodret är i bomull eller nåt annat som blir svinkallt när det blir fuktigt.
Jag tyckte inte om mina innan jag fick tag på en innersko tillverkad av ett finskt mobiltelefonföretag...

/M
 
Försvarets stövel har väl nackdelen att fodret är i bomull eller nåt annat som blir svinkallt när det blir fuktigt.
Jag tyckte inte om mina innan jag fick tag på en innersko tillverkad av ett finskt mobiltelefonföretag...

/M


1: Nokia är inte längre ett finskt mobiltelefonföretag!

2: Nokian har inte haft något med Nokia att göra på över 10 år!
 
Nån som vet hur de är på bredden? Jag har jättebreda fötter, men vill inte köpa för stora stövlar.


Generellt sett är Nokian stora (både bredd och längd) i lästen, jag väljer normalt 1-2 storlekar mindre än andra tillverkare! Det varnas också för stora läster t ex :

http://www.stooks.se/se/art/nokia-tuura.php
http://www.grandshoes.co.uk/big-shoes/size-UK-12-13-14/nokian-finnwald-gummistovlar-7449

Men naturligtvis är det bättre med något för stora snarare än mindre!
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Kalas Nokian stövlar med filtladdar - Finns vart? Utrustning allmänt 3

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.