Nybörjare i Sthlm, vart hittar man folk?

Hej!
Jag är en nybörjare som kort och gott undrar vart man finner likasinnade i det verkliga livet i Stockholm?
I och med att jag ganska nyligen blivit ännu mer aktiv på fritiden pga förändrade förhållanden i privatlivet så har jag inte kommit så långt på just det här momentet, att sammanstråla med andra!

Min omgivning och mina vänner prioriterar inte naturlivet lika mycket som mig och jag har en enorm längtan att få utlopp för alla mina tankar/ideér/funderingar. Och sällskap!
Älskar ensamtid men nu börjar jag verkligen vilja ha sällskap på diverse äventyr! Vill kunna ringa en söndags morgon och veta att den andra är lika taggad som jag på att testa någon ny aktivitet eller bara ta matsäck ut i skogen, vandra en bit och dricka kaffe ur kåsa.

Spelar ingen roll om ni har tips på avancerade- eller nybörjar "platse/grupperr", sålänge inställningen är att man Vill lära ut/utvecklas!
Sjukt tacksam för alla tips och råd ni kan tänkas komma med : )

Och har ni tips på kvällsaktiviteter också blir jag larvigt glad över det med!

Allt gott
//GKbay
 
bör väll kanske nämna att jag gillar allt från extrema miljöer där jag får utstå och pressa det mentala och fysiska till att dricka-kaffe-ur-kåsa. : )

Även om det här inlägget blir gammalt så tveka inte att skriva här eller maila ändå, alltid intressant med nya platser/människor/tips!
 
Främjandet?

Friluftsfrämjandet är ju en bra start om du vill vara med i en organisation. Nu börjar ju skridskosäsongen och många av de håller säkert på med en del annat också. Med tanke på utbudet av friluftskläder kan man ju tro att var och varannan stockholmare vore lika intresserad som du, men så är det tyvärr inte, vilket i och för sig kanske är bra...
 
Likasinnade för vadå? Friluftsliv är ett otroligt vitt begrepp och betyder olika saker för olika människor.
De flesta sammanhang där man lätt träffar nya människor är baserade på en specifik aktivitet. Sen visar det sig ofta att man har andra intressen gemensamma också.
Några av mina bästa skidkompisar lärde jag från början känna genom MTB-cykling, till exempel.
Vill du ha någon att cykla med så rekomenderar jag happymtb. Vill du ha någon att åka skridskor med finns ett antal föreningar; SSSK, Friluftsfrämjandet och Friskis till exempel.
Klättring? Jag tycker ofta jag ser efterlysningar här på utsidan efter nya klätterkompisar, etc etc.
 
Har precis testat utförsåkning och gillar det skarpt, är som du förstår nybörjare med stort B! Jag vill hitta nån att dels åka med här i Stockholm när snön behagar dyka upp samt även åka dagstrippar till Romme, kungsberget osv...

Som sagt, nybörjare! Men redan inbiten!
Låter det intressant så hör av dig!

Spelar dessutom badminton 2 dagar i veckan!
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...