Gillaknapp!

Det är hög tid att införa en gillaknapp eller tummen upp. Ofta vill jag markera mitt gillande utan att ha så mycket att säga. Istället för att skriva "snygg bild" eller "trevlig text" borde jag kunna trycka på en knapp för att uttrycka mitt gillande.

HåkanF
 
En bra idé! Jag saknar det i forumet då jag håller med nån annans inlägg men inte har nåt eget att tillägga. Och även "betygen" av artiklar och bilder kunde ersättas av Gilla.
 
Det är hög tid att införa en gillaknapp eller tummen upp. Ofta vill jag markera mitt gillande utan att ha så mycket att säga. Istället för att skriva "snygg bild" eller "trevlig text" borde jag kunna trycka på en knapp för att uttrycka mitt gillande.

HåkanF

Tummen upp....
 

Det här här kan ju vara en av de tillfällen då jag kanske kan hålla med dig... :)

En "gilla-knapp" sabbar mer än den gör nytta. Även om det ibland kan dyka trådar där det kan vara kul att raljera, t.ex. med markägare, så är det många gånger som jag sett att en "gilla-knapp" leder till en alltför stor trådöverskridande gilla tävling på inläggen.

Gilla-knapps-uppmärksamhet är en forum-sjukdom.
 
Jag stöder förslaget. Det blir säkert mer interaktivt och inte slutar väl folk med att kommentera skriftligt för det.

Det kanske inte leder till att kommentarerna minska, men det leder till att fler kommentarerna skrivs med främsta syfte för att få "likes".

Bättre att "mota Olle vid grind" innan grinden ens är öppnad genom att inte inför en "gilla-knapp".
 
Jag är heller inget fan av Gilla-knapp. Tycker att det säger i princip ingenting. Om jag skriver något i t ex min blogg skulle jag uppskatta en riktig kommentar mer än hundra "Gilla". En kommentar får mig ofta att tänka till, även om den är kort. Gilla-markeringar vet jag inte riktigt vad de ger för nytta. Och vill någon framföra kritik med ett "Gillar inte"så blir den inte konstruktiv utan förklarande text, dvs själva tryckningen är meningslös.
Om "Gilla" skulle införas på Utsidan - hoppas inte - vill jag absolut att den funktionen ska gå att stänga av, precis som med nuvarande betygsättning.
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...