Problem att ladda upp gpx-filer till färdspår

Hej!

Jag håller på och göra en turbeskrivning och till den vill jag ladda upp två gpx-filer som färdspår. Jag försöker ladda upp dem en i taget.

Jag får felmeddelande när jag försöker ladda upp gpx-filerna som färdspår. Felmeddelandet är

"* upload failed: xmlparse_failed". Det står också "OBS! Fn stöds endast GPX-filer (GPX XML) och KML/KMZ (Google Earth/Maps). Är ditt färdspår i annat format, konvertera det först till GPX med tex GPSBabel eller GPS Visualizer. Har du en stor KML-fil, spara den helst som KMZ (komprimerad) före uppladdning."

Men filerna är som sagt gpx-filer.

När jag sedan försöker ladda upp filen igen trots felmeddelande får jag följande felmeddelande "* Du får ej redigera någon annans objekt", men det är ju mina filer.

Vad ska jag göra? Jag har tidigare laddat upp flera pgx-filer som färdspår utan problem på Utsidan. Och de har kommit från samma GPS, dvs Garmin Fenix 2.

Filerna funkade bra att ladda upp på Garmins Basecamp. Det är därifrån som jag har gjort om filerna till gpx-format så att de ska kunna laddas upp på Utsidan. Det har förfarandet har jag använt alla andra gånger också och då har det fungerat.

Jag har nu även testat att ladda upp andra filer med samma ursprung som de två som nu är aktuella att ladda upp och jag får samma felmeddelande på dem. Jag har även testat ladda samma filer som jag vet tidigare funkat att ladda upp. Det blir samma felmeddelande då.

Jag ser två möjligheter:
1. Jag får inte ladda upp fler färdspår. Jag har laddat upp 120 stycken hittills.
2. Det har införts någon ändring i vilka format som får laddas upp. Den typen av gpx-fil som jag tidigare kunnat ladda upp går inte längre att ladda upp på Utsidan.

Tacksam för hjälp med detta.

Hälsningar
Per
 
Senast ändrad:

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...