Cykelringen, Oseriös reklam och telefonhantering

Lämnade in cykel för reparation. Gav telnr till Cykelringen. Två problem uppstår. Dåligt reparerad cykel och för mig mycket störande, återkommande reklam-SMS som inte går att blockera genom att cykelringen inte använder sitt nummer. Du måste själv kontakta Cykelringen. Det hjälper inte att blockera texten "Cykelringen" de tar sig igenom filtret. Kontaktade dem och bad att få deras VD-SMS nr så kan jag skicka deras egen reklam till dem. De ger inte ut nummer de tar inte emot sin egen reklam.

Cykelringen = problem.
 
Går det att ställa in nallen, så att den blockerar SMS från vissa nr?

Som jag förstod det skickas det inte från ett nummer utan det skickas via en tjänst som istället visar deras namn som avsändare. Och det gick tydligen inte att blockera på namnet.


Lainen73: Det där gäller ju bara betaltjänster, reklam är ingen betaltjänst.

Här står det ju att det är brott mot marknadsföringslagen att skicka SMS-reklam om man inte först sagt ok till det.
http://www.reklamombudsmannen.org/anmal_reklam/nej-till-reklam

Alltså finns det risk att TS missat nåt finstilt, men har man tackat ja borde man då kunna tacka nej.

Hävdar de att de får skicka eftersom du är kund så är det bara att hälsa dem att du inte längre vill vara kund hos dem.
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...