Aktuellt med forum om friluftsforskning?

Hej!
Det är ju på tapeten mycket nu med friluftsforskning, både med den nya friluftspropositionen och forskningsprogrammet friluftsliv i förändning. Det sker ju också hög nyproduktion av forskning, artiklar och böcker just nu, bla www.friluftsforskning.se.

Jag tänker att det vore en bra idé att skapa ett forum för detta på utsidan, då det är vi som i slutänden berörs av dessa beslut och förändringar av friluftslivets statliga organisation. En plats för mer övergripande teoretiska diskussioner om friluftsliv mao. Vad tycker ni?
 
såg att ett tidigare inlägg behandlar frågan till viss del, men jag är ute efter ett forum där sådana frågor kan diskuteras, inte bara info från forskningsprojektet. detta forum skulle ju också kunna vara en plats för friluftsfilosofi, ekonomi o dyl.

Det skulle ju också vara en ytterliga möjlighet att ha ett forum som rör arbete och utbildning inom friluftsliv.

Jag tror att kärnfrågan då blir vilken sorts mötesplats utsidan vill vara, jag tänker att det skulle kunna vara en plattform både på det professionella planet och på hobbyplanet.

Fotosidan har ju följande
Foto som jobb (eller vägen dit)

och underforum
Allmänt
Utbildningar
 
Senast ändrad:

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...