Rävjakt

"de skjuter bort lite av överskottet av rovdjur"
Förklara?
Inte än massa hänvisningar hit och dit!

De flesta jägare har ett väldigt STORT behov av bekräftelse och använder sig av en massa argument för att upprätthålla detta behov.
De lider ofta av väldigt dåligt självförtroende och skaffar sig ett gevär för att kompensera detta.
Jag menar inte att alla gör det men de flesta.
Andra faktorer som påverkar upprätthållande av jakt är: makt, rädsla, spänning och grupptryck.
Jag tror inte att det handlar om jaktinstinkt längre den mat vi behöver kan lätt inhandlas i närmaste butik.
Spänning kan man söka på annat håll så slipper djuren lida.
Det är få inom media som vågar ifrågasätta jakten. Jägarna är en alldeles för stor grupp att ge sig på. Man kan också undra över varför jägarna måste gå omkring med orange kläder? Ser dem inte
skillnad på en människa och ett djur?
Naturen har klarat sig i miljoner år utan människan.
 
det är det här med nyanser igen.. det finns fanatiker överallt, vissa jägare tror att man löser alla problem med avskjutning och vissa ickejägare tror att man löser alla problem om alla jägare försvinner.. dom flesta av oss befinner sig någonstans där emellan..
 
Helt rätt Patric. Men för de som bara läser tidningar så kan man lätt tro något annat. Det är ju nämligen fanatikerna som skriker högst och alltså syns mest i media..

Mvh // Johannes
 
"de skjuter bort lite av överskottet av rovdjur"
Förklara?
Inte än massa hänvisningar hit och dit!

De flesta jägare har ett väldigt STORT behov av bekräftelse och använder sig av en massa argument för att upprätthålla detta behov.
De lider ofta av väldigt dåligt självförtroende och skaffar sig ett gevär för att kompensera detta.
Jag menar inte att alla gör det men de flesta.
Andra faktorer som påverkar upprätthållande av jakt är: makt, rädsla, spänning och grupptryck.
Jag tror inte att det handlar om jaktinstinkt längre den mat vi behöver kan lätt inhandlas i närmaste butik.
Spänning kan man söka på annat håll så slipper djuren lida.
Det är få inom media som vågar ifrågasätta jakten. Jägarna är en alldeles för stor grupp att ge sig på. Man kan också undra över varför jägarna måste gå omkring med orange kläder? Ser dem inte
skillnad på en människa och ett djur?
Naturen har klarat sig i miljoner år utan människan.

herr troll, du har naturligtvis fakta som stödjer dina påståenden, vill du vara vänlig att redovisa dessa?
 
hejsan aktiv
både du och jag är nog överens om att häruppe så ställer rödräven till mer än vargen ...;)

måste nog även lägga plus ett till patric när det gäller thureinature.???

vänligen nils
 
Vet du hur många hagel som fåglarna har i sina kroppar fast dem lever?
Skadeskjutna djur finns det massor av och jag tror inte att slakterierna släpper lös halvdöda djur utanför slakteriet!
 
hejsan thure
ALL jakt och fiske skall ske med RESPEKT!! punkt slut !
all slakt sker INTE med respekt !

dessvärre finns det alltid rötägg och idioter. - tyvärr ;)

vänligen nils
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...