Klättermusen nya ryggsäckar Grip och Tor

Är det någon mer än jag som har sjukt svårt att få tag på flaskan när den sitter i stretchfickan på sidan när man har säcken på sig. Sjukt irriterande ännu svårare att få i den igen. Synd att man inte kan ha vätskesystem i den. Jag har provar grip 60 ska även prova tor 60.
 
Otroligt bra tråd!
Blev förvånad över den angivna vikten, trodde Klättermusen hade relativt tunga grejer. Ser ut att vara i mitten-segmentet.

Stämmer vikten på 2,5 kg för 80-litern Tor?
 
Grip 40 l ser ju riktigt lovande ut, verkar vara en bra ersättare till gunger.
Är det någon som har varit och känt på den ?

Fick hem Grip 40L 2.0 igår och fick en postitiv känsla utav den.Den känns gedigen och "spännande" ryggsäck med en del smarta funktioner och välidgt bra bärsystem.

Men är väldigt osäker på om jag kommer att trivas med att den sitter så högt upp på ryggen, då båda höftbältet hamnar mycket högre än man är van vid och att ryggsäcken slutar ovanför längdryggen. Gymmar en del och har en bredare övrerygg och ganska tydlig svank i hållningen.

Är det någon som har en klättermusen som har samma typ av bärsystem (sitter högt på ryggen)? Vänjer man sig efter ett tag? Så svårt att testa då man inte vågar ta ut den på tur om man skulle vilja returnera den.

/A
 
Jorå ja köpte en Grip för 1 månad sen ca. När säck tält och liggunderlag samt kök är nerpackat finns det plats för mycket mer gott. även testat och fästa tältet på utsidan på toppen och det sitter stabilt även där och då får du ner en veckas mat i packningen. ja gick från en Arvaker 60 och som någon nämnde i tråden är det skönt på dom nya säckarna att dom inte har 50 meters olika rep som hänger från bärsystemet. Gripen sitter jävligt skönt fullpackad samt att den är så liten så funkar den perfekt som dagstursäck från "basecamp" om du vill upp på någon top eller bara utforska närområdet. och en trevlig sak är dom 2 utsides fickorna som är nytt för KLMU. stora och rymliga.
jag är mycket nöjd med dom nya funktionerna och jag rekommenderar den fullt ut. skriv om ni har någon mer fråga

MVH Max


trevligt med gott omdöme! Hur upplevde durygglängden?
 
Aha sidospår om det tillåts!
Okej! Jag tolkar att KLMU menar att den är gjord för långa personer, Rygglängd 48-54 cm.
Jag har rygglängd på 50-52 cm någonstans..
Osäker på hur den kommer sitta upptill..
vad har du för uppfattning?
 
Aha sidospår om det tillåts!
Okej! Jag tolkar att KLMU menar att den är gjord för långa personer, Rygglängd 48-54 cm.
Jag har rygglängd på 50-52 cm någonstans..
Osäker på hur den kommer sitta upptill..
vad har du för uppfattning?

Om frågan var riktad till mig så är jag 189cm och fick justera upp rygglängden så den blev ett par cm längre än från "fabriksläget".
Vad jag har för rygglängd i cm har jag inte koll på.

Jag tyckte bärsystemet med sina svängformade axelremmar och möjligheten till att spänna höftbältet oberoende uppkant/nerkant är bra och sitter på mig bekvämt med säckvikt på runt 15kg.

Spännet till höftbältet det bästa jag sett...mycket bra.
 
Senast ändrad:
Om frågan var riktad till mig så är jag 189cm och fick justera upp rygglängden så den blev ett par cm längre än från "fabriksläget".
Vad jag har för rygglängd i cm har jag inte koll på.

Jag tyckte bärsystemet med sina svängformade axelremmar och möjligheten till att spänna höftbältet oberoende uppkant/nerkant är bra och sitter på mig bekvämt med säckvikt på runt 15kg.

Spännet till höftbältet det bästa jag sett...mycket bra.

Tack! Beställde precis en grip.
Säckvikt = packad ryggsäcks totalvikt?
Har du gått långt med ryggsäcken eller håller du dig till det klmu rekomenderar?

Hur upplever du ”toppbanden” Är det något du i verkligheten använder till t.ex sovsäck/tält osv?
 
Tack! Beställde precis en grip.
Säckvikt = packad ryggsäcks totalvikt?
Har du gått långt med ryggsäcken eller håller du dig till det klmu rekomenderar?

Hur upplever du ”toppbanden” Är det något du i verkligheten använder till t.ex sovsäck/tält osv?

Ja har ganska nyligen köpt den så jag har bara hunnit använda den på en tredagarstur med tält i månadsskiftet Augusti/September.

Totalt med utrustning, mat och vattenflaska inkl ryggsäckens vikt var ca 14-15kg.
Jag bar allt inuti ryggsäcken, dock med 1st Fjällräven Singi Stubben sidoficka påmonterad för regnkläder.
Tältet var ett Hellsport Ringstind 2, sovsäck Haglöfs Goga dun, kök Tranigia 27, Liggunderlag Thermarest Prolite 5 Regular, maten mest frystorkat.

Då ryggsäcken har rullförslutning så anpassar sig ju storleken efter packning, jag personligen skulle inte ha några större problem att få med en veckotur med allt inuti säcken även om det skulle bli lite tight.

Jag gillar säcken skarpt så här långt, framtiden få utvisa kvalitet och slitstyrka.

Jag hoppas tror du kommer bli nöjd med ditt köp. :)
 
Senast ändrad:
Ja har ganska nyligen köpt den så jag har bara hunnit använda den på en tredagarstur med tält i månadsskiftet Augusti/September.

Totalt med utrustning, mat och vattenflaska inkl ryggsäckens vikt var ca 14-15kg.
Jag bar allt inuti ryggsäcken, dock med 1st Fjällräven Singi Stubben sidoficka påmonterad för regnkläder.
Tältet var ett Hellsport Ringstind 2, sovsäck Haglöfs Goga dun, kök Tranigia 27, Liggunderlag Thermarest Prolite 5 Regular, maten mest frystorkat.

Då ryggsäcken har rullförslutning så anpassar sig ju storleken efter packning, jag personligen skulle inte ha några större problem att få med en veckotur med allt inuti säcken även om det skulle bli lite tight.

Jag gillar säcken skarpt så här långt, framtiden få utvisa kvalitet och slitstyrka.

Jag hoppas tror du kommer bli nöjd med ditt köp. :)

Tacksam för info!
ja kul att du skrev Då jag också har tänkt montera dem sidofickorna. Fäster det bra eller ska man vänta på klmu nyprod?
 
Tacksam för info!
ja kul att du skrev Då jag också har tänkt montera dem sidofickorna. Fäster det bra eller ska man vänta på klmu nyprod?

Min satt bra under vandringen men "pinnarna" på extrafickan hade kunnat få vara något längre för att det skulle vara perfekt, jag råkade ha en över då jag bara använder 1st på "Stubben" för att ha plats för bössan på axeln...så det bara råkade bli den modellen.
 
Min satt bra under vandringen men "pinnarna" på extrafickan hade kunnat få vara något längre för att det skulle vara perfekt, jag råkade ha en över då jag bara använder 1st på "Stubben" för att ha plats för bössan på axeln...så det bara råkade bli den modellen.

Hej igen! Nu har jag fått ryggan och den sitter verkligen bra och känns som en fjäder även fullpackad till 10-15 kg.

En fråga bara! Jag upplever ryggsäcken som nog lång för mig (186,5 cm lång med rygglängd på50-52 cm). Du var lite längre vill jag minnas (iallafall 189cm?). Hur upplever du ryggkudden vid/ nedanför skuldrorna? Den enda nackdelen jag ser nu är att den känns lite låg då den slutar ganska precis på skulrorna. Men jag är osäker på om detta kommer spela roll då ryggsäckar alltid formas efter användning! Känner du igen "problemet"?
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
MFDN Klättermusen Grip 3.0 60L - justering Utrustning allmänt 0
qwert Klättermusen ratatosk som topptursryggsäck Utrustning allmänt 0
wajder Fjällräven abisko 45 friluft eller Klättermusen Grip? Utrustning allmänt 0
joanc Klättermusen Arvaker 40 liter Utrustning allmänt 1
cece Klättermusen sidepockets Utrustning allmänt 2
cybiont Klättermusen Tor Utrustning allmänt 2
driatic Klättermusen Fimmafäng + ryggsäck Utrustning allmänt 0
Kilsbergarn Klättermusen i säkerhetskontrollen Utrustning allmänt 8
Prankster Klättermusen granite 100? Utrustning allmänt 2
onedowns Erfarenheter Klättermusen Hugin 65L Utrustning allmänt 5
ccfeldt Klättermusen Arvaker - Toppturer Utrustning allmänt 0
Vandringshyveln Klättermusen mjölner??? Utrustning allmänt 14
Onedge Haglöfs lr Klättermusen? Utrustning allmänt 4
jl2359 Hur byter man bärsystem på ramryggsäck? Utrustning allmänt 14
Prylfantast Vad är detta för ryggsäckar? Utrustning allmänt 4
Silver Fang Tips på ryggsäckar Utrustning allmänt 5
Fjorr Berghaus ryggsäckar Utrustning allmänt 6
sunne Lätta ryggsäckar! Utrustning allmänt 10
desireman Brukar det vara någon nätrea på hösten på ex. tält, ryggsäckar etc.? Utrustning allmänt 2
T.Valentin Tips på vattenrengöring och ryggsäckar Utrustning allmänt 4
Trolltek Villka ryggsäckar skulle passa mig? Utrustning allmänt 4
Tartu Ryggsäckar, hjälp? Utrustning allmänt 4
tde01047 Hjälp behöver tips om ryggsäckar Utrustning allmänt 3
bananmannen Volymangivelser ryggsäckar. Utrustning allmänt 0
jonisdonis Ryggsäckar! Utrustning allmänt 2
PhilipT Bw Ryggsäckar Utrustning allmänt 0
FB2204 Haglöfs LIM Ryggsäckar Utrustning allmänt 5
Avslutatmedlemskapx Ryggsäckar med distans! Utrustning allmänt 10

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...