Påbörjat stripp-bygge säljes

Modellen är ritad av Hans Friedel, konstruktör till Trappers modeller Albacore, Dolphin, Bonita, Barracuda m.fl. och denna modell är en specialversion som påminner mest om Albacore.

Mer info om bygget finns under "Prylmarknad" här på utsidan.se. Då skaran kajak-byggare är ett relativt litet gäng har jag valt att lägga inlägget även här, trots att detta inte är ett köp-o-sälj-forum.

Mvh Stefan H.
 

Bilagor

  • IMG_2501.jpg
    IMG_2501.jpg
    31.3 KB · Visningar: 2,241
  • IMG_2491.jpg
    IMG_2491.jpg
    58.9 KB · Visningar: 2,140
  • IMG_2495.jpg
    IMG_2495.jpg
    80.4 KB · Visningar: 2,634
  • IMG_2517.jpg
    IMG_2517.jpg
    74.7 KB · Visningar: 2,567
Tråkigt att du måste/vill sälja bygget när det är så lite kvar.

Jag tror det är bättre om du bygger färdigt när det ändå är så lite kvar. Dels så tror jag de flesta byggare själva vill bygga allt, lite av grejen med att bygga själv. Att den blir som man själv vill ha den. Dels tror jag du kan få mycket mer för en färdig kajak och presumtiva kunder ökar markant.

Lycka till

AV
 
Stefan

försöker sälja bygget åt anhöriga till han som byggde, sedan byggaren avlidit.

Jag är lite intresserad av att köpa och så småningom slutföra bygget, men har inte bestämt mig ännu om jag kan åka och titta på projektet som finns i Västerås.

Thure
 
Bygget sålt

Bygg-projektet såldes och avhämtades idag av den nya ägaren som jag är övertygad kommer slutföra det med skicklighet och omtanke. Känns mycket bra att bygget hittade en ny ägare.

Mvh Stefan H.
 
Jag har fått förmånen att överta detta bygge och har ambitionen att slutföra det under kommande höst och vinter.
Den är tänkt att användas av min sambo Åsa.

Bygget kommer att kunna följas på lexekajak.blogspot.com

Micke
 
Mikael,

verkligen roligt att se att Kjells kajak blev färdigställd ! Jag ska meddela hans familj och ge dem länk till din blog !

Stort tack för att du tog dig an projektet !

Med vänlig hälsning,

Stefan H.


Jag har fått förmånen att överta detta bygge och har ambitionen att slutföra det under kommande höst och vinter.
Den är tänkt att användas av min sambo Åsa.

Bygget kommer att kunna följas på lexekajak.blogspot.com

Micke
 
Hej Stefan
Som alltid tog projektet mer tid än tänkt men till förra sommaren var den klar. Invigdes efter dopet med en veckas paddling i norra Bohuslän. Finns lite att skruva på än, luckstängningar behöver justeras för täthet och rodret behöver sänkas för bättre styrverkan (vilket är delar som jag gjort, ingen skugga på första byggaren.) . I övrigt är kajaken väl byggd.
De delar på min blogg som berör denna kajak är följande:
2010
2011
2012

/Micke
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
qlager Hemma bygge Bygga egen kajak 0
Klanten87 Bygge av Frej Bygga egen kajak 15
Danne W Nytt bygge stitch and glue Bygga egen kajak 2

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...