Kläder Material och modeller

Svara

Ämnesverktyg Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2019-04-26, 20:13
FriFågel FriFågel är inte uppkopplad

Hälgreppet i Lundhags Vandra

Hejsan.
Till er som har erfarenhet av olika Lundhags-modeller: hur känns hälgreppet i Lundhags Vandra jämfört med de modeller som har HFC (heel feet control) som till exempel Forest, Jaure, Syncro osv.? Har själv ett par jaure light.
Vandra skulle inte ha HFC, så jag är nyfiken på hur den funkar, men har tyvärr inte möjlighet att pröva dom.
Håller dom foten fast lika bra som andra Lundhags-kängor?

Tack på förhand!
Svara med citat
Gammal 2019-04-27, 14:28
Lappen69 Lappen69 är inte uppkopplad

Lundhags Forest saknar hälgrepp, hfc, vilket Forest 2 har.
Blev själv tvungen att få det påsytt i efterhand på mina Forest för att kunna använda dom. Mina hälar klarade inte av att hela tiden röra sig i kängan.
Lundhags fixade dock det till vettigt pris, vilket säkert även kan göras till Vandra.
Vandra har dock en annan snörning än Forest som jag tror kan göra att foten sitter fastare i kängan.
Svara med citat
Gammal 2019-04-27, 15:07

Tusen tack för svar. Den nya Forest-model II är faktisk förbättrat med HFC. Har som sagt själv Jaure Light med HFC och är super nöjd med det eftersom jag har rätt smala hälar, och hälgreppet hjälper verkligen. Har funderat på att skifta till en 1 lagers skalkänga för torkningstiden som jag tyvärr inte känner är specielt bra i Jaure Light, och gillar Vandra, som verkar vara lite mer robust och stabil än Forest, också därför att den är lite högra.

Tack för input!
Svara med citat
Gammal 2019-04-28, 10:17
ludvig_svensk ludvig_svensk är inte uppkopplad

Det bästa hälgrepp jag har upplevt finns i lundhag Park. Har inte varit så imponerad av hälgreppet i vare sig syncro eller vandra. Tolka mig rätt, det är fina kängor, men jag fick en wow-effekt direkt när jag drog på mig parken. Samma sak med min bror som kom in euforisk över hälgreppet efter att ha gått barfota i dom ut till soptunnan 10 meter.
Svara med citat
Gammal 2019-04-28, 12:59

Citat:
Ursprungligen postat av ludvig_svensk Visa inlägg
Det bästa hälgrepp jag har upplevt finns i lundhag Park. Har inte varit så imponerad av hälgreppet i vare sig syncro eller vandra. Tolka mig rätt, det är fina kängor, men jag fick en wow-effekt direkt när jag drog på mig parken. Samma sak med min bror som kom in euforisk över hälgreppet efter att ha gått barfota i dom ut till soptunnan 10 meter.
Tack för svar.
Intressant, eftersom just Park inte har Heel Fit Control. Tyvärr måste jag har en riktig hög känga. Tänker kanske beställa hem båda Forest och Vandra, och jämföra dem.
Svara med citat
Gammal 2019-04-28, 19:04
lillspöket lillspöket är inte uppkopplad

Jag hade Park men det var sorgebarn, så efter diverse reparationsturer fick jag ett par höga Vandra.

På mig sitter de som smäck, även om jag pga låga vrister fått experimentera en hel del med olika sulor (nu kör jag Lundhags sula med en pälsvariant från Pedag ovanpå). Men alltså, synnerligen nöjd.

Svågern, som fick ta över Park-paret (lång historia) är jäkligt nöjd med dem, så uppenbarligen passar de honom bättre än de passade mig.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:44.

Logga in

Tips!