Kläder Material och modeller

Svara

Ämnesverktyg Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2014-12-11, 16:29
Nirrebosse Nirrebosse är inte uppkopplad

Klättermusen GERE byxor.

Jo ja ha ju titta på dom.

Ruskigt sugen att köpa klättermusen gere byxor. Ser mig besegra fjällen i dem. Kanske på jobbet? Fantasin får jobba hårt när jag som redan äger min beskärda del av byxor skall motivera mig själv att köpa en vandringsbyxa för 2500:-. Slitstarka verkar det som och otroligt bekväma och fina när jag har dem på. Gillar definitivt den helt flexibla midjan, skönare än joggingbyxor liksom...
Min fråga till er som har ett par. I tvättrådet står det 30grader. Menar de allvar??? nog vill man väl tvätta sina vandrings/vardagsbyxor på 40 grader så det blir lite fler tvättvarv i maskinen än ullprogrammet ger. Varför måste denna syntetbyxa tvättas så försiktigt??? Har nån som ägt dem tvättat på 40 grader och i så fall, hände nåt dåligt?

Bosse
Svara med citat
Gammal 2014-12-11, 20:15
Underlig Hök Underlig Hök är uppkopplad nu

Jag har 2 par, hade ingen aning om att det var 30 grader, jag har nog tvättat dom 25-30 gånger i 40 grader, och de funkar lika bra iallafall.
Svara med citat
Gammal 2014-12-11, 21:20
aronwidforss aronwidforss är inte uppkopplad

Klättermusen GERE byxor.

Jag har två par som jag bara tvättar i 30. Funkar finfint. Fast jag tror att det egentligen bara är för DWR:ens skull. Och den aktiverar jag ändå aldrig pga lat.

Skiten fastnar liksom ändå inte riktigt på tyget så det brukar ändå inte vara så mycket att tvätta.
Svara med citat
Gammal 2014-12-11, 21:28
insco insco är inte uppkopplad

Raderat...
Svara med citat
Gammal 2014-12-12, 08:08

Tack för svaren. 2 par vardera. Låter som om ni aldrig behöver stiga ur byxmodellen. Är de så slittåliga som reklamen lovar?
Svara med citat
Gammal 2014-12-12, 08:55

Nä, de enda byxorna jag haft sedan inköpstillfället utöver Gere är badshortsen

Jag blev lite orolig när en speciell söm längst fram på bakfickan gick upp på båda fickorna på båda byxorna under första veckan. Men det verkar vara någon väldigt oviktig söm, för inget har hänt med det sedan dess.

I övrigt så är de ju i princip oförstörbara.

Detta säger jag med förbehållet att jag bara haft dem i ett halvår.
Svara med citat
Gammal 2014-12-12, 13:07
Smogz Smogz är inte uppkopplad

Överlägsna, med några sämre detaljer tycker jag. Bakfickorna tycker jag är sådär, låsning i benslut kass och ett elastiskt bälte funkar inte för mig. Med det sagt är det ändå de bästa byxor jag nånsin haft. Har köpt mer tyg och sytt en kil längst ner så de går utanpå slalompjäxor. Så jag använder de till allt från hiking i skog och fjäll till slalom på vintern. Har haft de i snart tio år. Ser inte nötta ut.
Svara med citat
Gammal 2014-12-12, 13:43
Underlig Hök Underlig Hök är uppkopplad nu

Alternerar mellan Gere, Mithril och Gleipner, eventuellt med stöd av jeans och extra regnbyxor, beroende på vad jag ska göra. (Behöver sällan ta på mig annat än utekläder)
Svara med citat
Gammal 2014-12-12, 16:21

Citat:
Ursprungligen postat av Smogz Visa inlägg
Överlägsna, med några sämre detaljer tycker jag. Bakfickorna tycker jag är sådär, låsning i benslut kass och ett elastiskt bälte funkar inte för mig. Med det sagt är det ändå de bästa byxor jag nånsin haft.
Nja, jag får nog ta att säga emot dig på låsningen. Den är mysig så fort man fattar att gummisnodden tål det den ska.

Fickorna är ... annorlunda. Men nog har de fördelar alltid. Stooooooora (fick ner 180 kr Ramlösa i bakfickan en gång, visserligen väldigt överprissatt Ramlösa), och du kommer åt dem även när du sitter.

Men givetvis har stretchbältet vissa nackdelar. 180 kr Ramlösa innebär exponering av känsliga delar om man inte är försiktig och håller upp byxorna. Jag skulle tippa på att maxlast i fickorna ligger på ~ 2 kg utan att byxorna hasar ned.

Något man snart upptäcker är att det är höftfickorna som får ta de riktigt stora grejerna, medan enbart småkrafs får plats i lårfickorna. Omvänt från många andra fickor helt enkelt.
Svara med citat
Gammal 2014-12-12, 20:44

Väldigt tunnt material i fickorna. Jag har haft enride jacka länge med det tyget i fickan så det verkar hållbart. Hela baksidan med bälteskanal och strysäckbakfickor känns väl inte direkt uppklätt men praktiskt. Skulle jag köpa kan det nog bli att sy i knappar för stropphängslen. Jag gillar hängslen på skid- jakt och naturbyxor.

Bosse
Svara med citat
Gammal 2014-12-13, 18:41
Smogz Smogz är inte uppkopplad

Visst är Bakfickorna stora det säger jag inte emot, men är inte förtjust i designen av dom. Jag vill sällan ha två kilo i någon ficka överhuvudtaget.

Jag tänker också tanken på ett par hängsler.
Svara med citat
Gammal 2014-12-14, 05:02
scandiaca scandiaca är inte uppkopplad

Jag har dom höst-vinter-vår. En bra allroundbyxa. Inte optimala vid turskidåkning då snö lätt fastnar i tyget och byxan då blir blöt. Bensluten håller jag med om är en miss.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:41.