Kläder Material och modeller

Svara

Ämnesverktyg Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2019-03-20, 09:11
Almasfar Almasfar är inte uppkopplad

Klättermusen Einride storlekar

Funderar lite på denna jacka som ersättare till en Fjällräven Greenland jag haft i drygt 20 år. Hur skulle ni beskriva storlekarna, stora eller små? Jag är 182cm och väger ca 84kg och klurar på om jag behöver en M eller L. Svara gärna med eran längd och vikt samt vilken storlek ni tycker passar er.
Jag har en Loride storlek M som jag tänker ha som tunn sommarjacka med kanske en t-shirt under och känns då lagom. Testade en L av Lordie men denna upplevde jag snarlik runt kroppen och största skillnaden upplevde jag som galet långa armar jämfört med M. Einriden får gärna vara något rymligare för att rymma förstärkningsplagg under. Är Einride rymmligare än Loride?
Svara med citat
Gammal 2019-03-20, 11:50
skjivert skjivert är inte uppkopplad

Hej, Jag har en Einride i stl M som jag använder dagligen. Jag är 192 & 68 kg. Tycker den sitter lagom, plats för några lager men inte för pösig om man väljer att bara ha en vanlig tröja under. Den är gränsfall till för kort i både ärmar och kropp dock. Dock låter det inte som det ska vara något du kommer ha problem med
Svara med citat
Gammal 2019-03-20, 12:32
thureb thureb är uppkopplad nu

Hej. Jag har och har haft Einride version 1.0 och 2.0 samt den senaste som kan beskrivas som 2.2

Jag har vägt ca 84 kg och är 175 cm lång med korta ben och längre rygg. Armarna är medel. Jag har haft mest M och upplever att 2.0 är lite kortare i ärmarna och tightare i passformen än 1.0 så den senaste jackan 2.2 köpte jag i L och den funkar också men är lite stor på mig både i vidd och ärmlängd.

Huvan har blivit bra på den senaste jackan. Funkar utmärkt med hjälm vilket inte 1.0 gjorde. Däremot är den i lite varmare än 1.0 i och med att irländarna är tätare (nån sorts polyester pålimmad?) Vilket inte alltid är optimalt för mig. Så jag väljer 1.0 till skridsko och längdåkning samt 2.2 tillbtelemark i pist och till vinterpendling med cykel.

Favoritjackor bägge versionerna!

Thure
Svara med citat
Gammal 2019-03-20, 15:23
branfeldt branfeldt är inte uppkopplad

Jag har en Einride 2.0 i storlek XL. Är 186 och väger mellan 85-90 kg. Passar perfekt, upplever att den är tightare är min Rimfaxe i storlek L. Tror att modellen är ganska tight. Sitter som min gamla Fjällräven Grönland i storlek 52. Verkligen min favvojacka åxå trots att åldern har blekt den...
Svara med citat
Gammal 2019-03-20, 15:40

Citat:
Ursprungligen postat av thureb Visa inlägg
Däremot är den i lite varmare än 1.0 i och med att irländarna är tätare (nån sorts polyester
ÄRMARNA skrev jag tangentbordet ändrade till irländarna.

Suck

Thure
Svara med citat
Gammal 2019-03-21, 09:29
henkri henkri är inte uppkopplad

Jag kör också en Einride 2.0 i storlek M. Sitter bra på mig som har korta ben, 1,70 och ca 85 kg
Svara med citat
Gammal 2019-03-21, 14:50

Har varit i Åre ett par dagar och kunde konstatera att Klättermusen inte längre har någon butik här.

Så det blev inte tillfälle att glutta på deras sortiment.

Några butiker i Stockholm för deras produkter enligt internet. Nån som vet vilken fysisk butik som har störst sortiment från Klättermusen?

Thure
Svara med citat
Gammal 2019-03-22, 19:00
Björn_ström Björn_ström är inte uppkopplad

Alewalds har börjat att sälja Klättermusen och Addnature kanske har något i butiken
Svara med citat
Gammal 2019-03-27, 06:22
Almasfar Almasfar är inte uppkopplad

Beställde hem både M och L för att avgöra vilken som passar bäst. M, klockren om jag tänkt använda jackan som enbart vardagsjacka. Funkar med en fleece eller tröja under. L, marginellt rymligare men det lilla extra som rymmer ett lager till och blir perfekt i storlek för ett liv ute i skogen, vandra, fiska mm. Blev förvånad över hur liten skillnaden var mellan M och L.
Svara med citat
Gammal 2019-04-17, 12:45
micky36 micky36 är inte uppkopplad

Hoppas att TS blir nöjd med svaren så här arton år senare...
😄joker123
Svara med citat
Gammal 2019-04-17, 13:13

Du svarade nog i fel tråd.

Thure
Svara med citat
Gammal 2019-04-17, 14:57
Vanheden Vanheden är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av micky36 Visa inlägg
Hoppas att TS blir nöjd med svaren så här arton år senare...
😄joker123
Du menar väl 28 dagar?
Lite lustigt, du blev medlem för 3 år sedan och har gjort alla dina 5 inlägg idag
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:14.

Logga in