KAP-arktic, nybörjar-fråga

  • Trådstartare johan.rundberg@swipnet.se (Johan Rundberg)
  • Start datum

johan.rundberg@swipnet.se (Johan Rundberg)

Gäst
Vilket bränsle fungerar bäst med mitt KAP-arktic, fotogen eller miljödiesel?


/J


johan.rundberg@swipnet.se
 
Var ett original KAP-Arctic till salu på pryltorget i veckan.

All fotogen funkar om det inte är väldigt kallt. Finns äldre trådar att ta del av.

Thure
 
Jag började skriva ett svar. Upptäckte att tråden var urgammal. Bytte Texten till full och dum. Fast jag bara druckit en öl.
:)
/John
 
Jag har ett gammalt KAP-Arktic kök som jag provade senast i söndags, det fungerar fortfarande. Numera har jag det aldrig med mej ut längre (för tungt) men det står i reserv i fall att det blir strömavbrott eller dyl.

Annars har köket varit med på bl.a. Kungsleden och på Sörmlandsleden under ganska många år.

//Bengt H
 
Jag har ett jag haft sedan det var nytt. Det jag åtgärdat genom åren är slangen till pumpen som blev väldigt styv och o-ringen på pumpkolven som svällde och blev trög.
/John
 
Jag kör med Kap Arctic på mina vinterturer, har med ett extra som reserv. Inte för att det behövts, men är numera oftast ensam så är mer en säkerhetsfråga. Har bytt ut alla O-ringar, var inte så enkelt att hitta de rätta men fann från engelska sajter.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Medicin Kap Artic Friluftsmat 2
Medicin Kap Artic Friluftsmat 1
KAP-kök Friluftsmat 4
ala KAP brännare tungt totalt sett? Friluftsmat 6
KAP Kök Friluftsmat 2
KAP till "lilla" Trangian Friluftsmat 2
pojansson KAP-kök Friluftsmat 1
KAP-köket vid första starten. Friluftsmat 0
norpan_ KAP-köket Friluftsmat 6
KAP-Artic kök Friluftsmat 4

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...