Djupmätare, snorkling/fridyk

Hej!

Finns det någon som har något bra tips på en djupmätare för snorkling eller fridyckning?
jag hade tänkt mig något i prisklassen under 1000kr.

Jag har tittat lite på en NOC från Seapro, är det ett bra mäke?

Jag har även tittat på ett armbands ur, en Citizen Aqualand med djupmätare från Ur o Penn är det någon som har erfarenhet av dena klocka gällande kvalite under ytan?


/kristofer
 
Senast ändrad:
Jag har en Aeris F10 som fridykningsdator, den loggar djup, djupalarm, temp mm. Den kostar iofs 2500:- men jag gillar den skarpt..


mvh Christian
 
NOC är absolut bra. Jag har våtdräkt och fenor från dem. Upplever att det är kvalitetsprylar till ett mycket angenämt pris.
 
Sålänge som du snorklar behöver du ingen djupmätare. Skaffar du en dykutrustning ställer sig saken i ett annat läge. Bruka pengarna på att åka och dyk på något trevligt ställe med rent, varmt vatten är rådet.
 
Sålänge som du snorklar behöver du ingen djupmätare. Skaffar du en dykutrustning ställer sig saken i ett annat läge. Bruka pengarna på att åka och dyk på något trevligt ställe med rent, varmt vatten är rådet.

Jag känner att det kan vara kul med en djupmätare när jag snorkalar så jag lättare kan bedömma djupet jag är på :)
 
Djupmätare

Klart du ska ha en djupmätare. Hur ska du annars kunna tävla med dig själv?
Jag hade en gammal aqualand I som var toppen, allt jag ville veta var hur långt ner jag var. Det tar lite tid att komma upp ibland och så vill man ju gärna testa sina gränser också.
Köp en analog mätare med släpvisare på. Då ser du djup och rekord plus att du kan slå ihjäl jobbiga strandförsäljare med den.
 
Gärna en dykdator för fridykning

Djupmätare kanske inte är så viktigt, men.
Att ha koll på dyktiderna när man fridyker kan vara nog så viktigt. Som regel kan man säga att man alltid ska vila MINST dubbelt så länge som det senaset dyket. Detta för att man ska hinna syresätta blodet så man inte råkar ut för en SWB.
Nu är det ju i och för sig inte så farligt att svimma under vattnet då man ju aldrig dyker ensam utan alltid har en kompis som kan och vet hur man gör i sånna situationer.

(har både en Aeris F10 och en Noc djupmätare.)
 
Hej!

Finns det någon som har något bra tips på en djupmätare för snorkling eller fridyckning?
jag hade tänkt mig något i prisklassen under 1000kr.

Jag har tittat lite på en NOC från Seapro, är det ett bra mäke?

Jag har även tittat på ett armbands ur, en Citizen Aqualand med djupmätare från Ur o Penn är det någon som har erfarenhet av dena klocka gällande kvalite under ytan?


/kristofer

Jeg bruger denne til fridykning: http://www.scubapro.com/en-GB/FRA/instruments/gauges/products/standard-depth-gauge.aspx

Den er både billig og god til formålet.

-Ulrik
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...