Campinplatser

Undrar om det finns någon som vet om någon mysig campingplats som passar för att tälta på och då gärna vid havet.
Vill inte komma på en som det står en massa husvgnar på eller som är inrutade.
Ett exempel på som jag menar är campingen på ön Ven utanför Landskrona.
 
Den typen av campigar som du frågar efter har jag bara hittat vid insjöar i just Halland. Men strax norr om Göteborg har jag faktiskt råkat på en campig som kändes lite som det du verkar efterfråga, nämligen Malö camping. Sur campingägare dock och visst finns det husvagnsby, men husvagnarna står vid servicehuset på andra sidan den lilla vägen bort från havet. Tältarna ligger närmare havet, antingen precis vid havet eller i skogsdungar, även det närmast havet. Där rör sig inte sur-ägaren så mycket! ;)
 
Ett par fina campingplatser i Falkenbergs kommun är Hansagårds och Ugglarps campingar vid havet. Förvisso finns husvagnar och husbilsplatser där men också bra områden för tält. Finns många campingar vid havet i Halland.
 
Äsch, jag missade att det var i underforumet för Halland... Men mina kartor får liggar kvar på exempel på att det i alla fall finns såna campingplatser. Lämpligt är väl att gå in på Camping.se och kolla igenom campingplatsernas kartor.


De flesta campingplatser brukar ha "fria ytor" för tältare (d.v.s. inga inrutade tomter). Så husvagnarna står ju alltså inte på samma ställe som tälten. (Campingar helt utan husvagnar är väldigt sällsynt.)

Vi har t.ex. tältat på Lysingsbadet i Västervik på platsen P (precis vid Timmerbyn på kartan). De har också ett bilfritt tältområde A (nertill på kartan).

http://www.lysingsbadet.se/filer/Karta_2014.pdf

Även Kolmården har platser som ligger rätt bra till (upptill på kartan).

http://firstcamp.se/wp-content/uploads/kartor15/FirstCamp-Kolmarden.pdf
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...