Grilla inomhus????

De har nog inte grillat inomhus, utan mera troligt ställt in grillen innan den var helt släkt. Är man vaken så borde man inte överraskas på samma sätt av komonoxidförgiftning.
 
Kolmonoxidförgiftning

Riskerar man även utan synlig låga. Trist är vinterkampare som återfinns avlidna i sina tält där snö och kondenserad is på insidan av yttertältet förseglat paketet...
Att elda inomhus är farligt.....
Bättre med köksplats utomhus med god ventilation....
//J
 
Det är ju en tragisk händelse, oavsett hur det har skett. Om de har grillat inomhus, ställt in grillen efter de grillat och sen gått och lagt sig, men...



jag kan ändå inte låta bli att tänka på Darwin Awards...

antar att jag är en hemsk människa.
 
Nån som förstod strykarrävens inlägg? Inte jag, så ni får gärna förklara för mig.
Nä förlåt, det var inte meningen att bli för galghumoristisk (fast är inte den svarta humorn egentligen den enda humorn värd namnet?), men jag såg bara nåt slags direkt parallell mellan att bryta upp parkettgolvet för att odla potatis och att dra in en utomhusgrill för att värma upp huset. Det är ett praktiskt sätt att lösa ett konkret problem, men kanske inte så listigt. Ungefär som att skaffa en pannlampa när det är mörkt inne pga att man slutat betala elräkningen... (vilket också skett).
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Brune Grilla grönsaker? Friluftsmat 5
tool Grilla falukorv Friluftsmat 58

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.