Mest udda maten ute?

orren86; sa:
Den sämsta matupplevelsen var när jag och 2 polare gjorde en dagstur från kebs fjällstation upp till tarfala. Däruppe frågar jag polaren vad det blev för käk?
-Käk? Tog inte du det?

Har en liknande icke mat-relaterad upplevelse. På en kanothajk i mina tonår fick jag höra från min bror: "Tält? Jag trodde du tog det". Också inte lyckat.
 
I och vid havet kan man hitta allt möjligt: räksallad, "fresh milk" förvandlad till ostmassa, extra gammal mögelost och mycket annat. Själv har jag nöjt mig med att dricka en burk öl och en läsk som har kommit flytande i min väg.
Road kill kan också slinka ner. En nyss överkörd huggorm delade jag och en kompis på.
 
Mat med guldkant

Då det begav sig var jag befälselev i Boden. Vi hade ca 10 dar i skogarna runt Jokkmokk att se fram emot. Då jag kände kvartersmästaren som hade ansvar för underhållet (mat, bränsle, ammunition osv) under den kommande övningen snackade jag in mig hos honom och sa att den där raviolin på (guld)bruk, den representerar det bästa av arméns fältkäk.

Mycket riktigt när jag skulle hämta maten så var det ENDAST ravioli. Ravioli till frukost, middag och lunch blev till en början mumsigt men efter ett tag frånstötande. Bör jag tilläga att jag inte var så populär hos "mina" soldater efter denna miss.

/Björn
[Ändrat av bjonil 2007-02-20 kl 13:23]
 
Nej, det är ju gott också! Brukar bara köpa det när jag är uppe i Norrbotten eller åker över till finska sidan.

PS. Jag vet att inlägget är gammalt som gatan.

Eller riktig kaffeost, som gnisslar genuint mellan tänderna. Ungefär som att skiva ned en okokt bläckfisk i kaffet. Kult men ingen kulinarisk höjdare, my opinion.

Fast, när jag blir gammal/äldre, så ska jag envisas med att ha ost, kött och kaviar i kaffet, som jag ska sörpla ljudligt från fat, kallt och beskt.
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...