Kategorisering av friluftskök

  • Trådstartare ulf.b.nilsson@telia.com (Ulf Nilsson)
  • Start datum

ulf.b.nilsson@telia.com (Ulf Nilsson)

Gäst
I det här forumet snurrar det omkring inlägg om massor med olika kök av tillverkare som Trangia, Optimus, KAP, Primus, MSR etc. Dessutom många olika modeller från flera av leverantörerna (avsedda för olika bränslen etc.). Jag håller på bli lite yr i huvet av alla inlägg, själv har jag ett Trangia och har inte koll på så mycket mer. Nu mitt fråga/förslag: Finns det någon som har försökt kategorisera alla dessa kök med avseende på bränsle, brännartyp, vindskydd och kanske ännu fler parametrar (lite ungefär som Linné på sin tid gjorde med blommorna). En sådan lista (eller kanske ett släktdiagram) skulle underlätta enormt tror jag för vi som funderar på att skaffa nya kök och är noviser inom området.


/ Ulf
 

Adam

Gäst
Köksträd

... och den som gör listan (förslagsvis i word) kan ju be webmastern att lägga dokumentet på utsidan.


Typ i en katalog med bra texter och dokument samlade som vem som helst får ladda hem (eller kanske tom ladda upp?).


Tycker inte att man skall behöva sitta och läsa allt "live" - än så länge har inte alla "bredbandstekniken" i sitt hem.


/Adam
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
BengtC Friluftskök Friluftsmat 2
Test av friluftskök i tidningen Vår bostad ! Friluftsmat 3

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...