Sverige i fyra bilder!

Skulle vilja utlysa en helt inofficiell utsidanfototävling.

Min tanke är att vi ska försöka att fånga Sverige i fyra fotografier. Vad som ingår i Sverig i form av städer, natur och årstider är upp till fotografen.

I denna tråd kan fotograferna lägga in sina fyra bilder (kanske i litet format helst, och med bättre storlek i albumet) och sen får vi andra tycka. "Tävlingen" har inget särskilt slutdatum utan tävlingen fortgår löpande under sommaren och hösten i mån av intresse. Bonuspoäng till den som har alla fotografierna tagna under detta år.

Någon som är med?

/Andreas
 
Börjar så smått med en bild som sambon tog av mig och hunden vid Matkakoski dagen före midsommar i år. Iofs är det mesta av skogen som syns på bilden Finland, men halva älven och de stenar som jag står på är iaf svenska ;) Fotograf Jenni Niska.

177138048_e1e23d9b0b_b.jpg
 
Jag lägger in min sommarbild i albumet redan nu för att på politkermanér dra nytta av tillvänjningseffekten. Värsta åhlens-affishen som ger mig huvudvärk, men nu handlar det inte om mig utan om att appelera till massorna. Öringens miniatyrbild var väldans stor.
 

avslutad210712

Gäst
lapetter; sa:
Jag lägger in min sommarbild i albumet redan nu för att på politkermanér dra nytta av tillvänjningseffekten. Värsta åhlens-affishen som ger mig huvudvärk, men nu handlar det inte om mig utan om att appelera till massorna. Öringens miniatyrbild var väldans stor.

Ja men i Norrland är allt stort - även miniatyrbilderna :)
 
Sverige för mig

1. Jämtlandsfjällen i april 2006
2. Stockholms skärgård i maj 2005
3. Dalarna i augusti 2005
4. Malmö i maj 2006

134756164_ceda9cac23.jpg


51960969_d9c256f2f8.jpg


37732559_bb2b672b11.jpg


185490846_b74f43fcd5.jpg
 
Kul att det hänt lite under helgen!

Många trevliga bilder som redan fanns på lager. Om inte annat roligt att hela Sverige gick att återge utifrån Linköping.

Jamo> Du får kanske skippa katten. Kräftorna måste iaf vara kvar!


Jag tror Oskar leder på poäng enligt min bedömmning, men det är inte det viktigaste. Mer bilder!
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.