60c city select

Hej!
Jag har försökt att få tag på city select europe v6 här jag bor, men det är stört omöjligt… det svar jag får är att dom inte får sälja den för att dom bara för sälja out door program typ friluftskartan mm… har i och för sig fått tag på en som får sälja den, men det butiken säljer city select som ett kit för 2800 kr med en massa lullul som jag inte behöver, så själva programmet går inte att köpa???????? Så kan det väl ändå inte vara??

Kan nu någon vänlig själ förklara för mig hur jag ska bära mig åt för att få tag på city select europa v6
Alla förslag är välkomna det får mer än gärna vara förslag som innebär att det blir billigare än 2800 kr

Jag har även en fråga om city select v5… fungerar auto routing i min gps 60c med city select v5 ??
 
Att köpa i USA ...

... är en utväg. Helst skall man då ha någon kontakt i USA (eller vara där ändå) eftersom frakten för en CD-skiva till Europa går på cirka 200 kr med UPS eller liknande. Vid leverans hit utgår det också förmodligen svensk moms och någon tullavgift. Jag har köpt en 60 C från gpsdiscount.com som vill ha 305.50 USD för City Select Europe v. 6 levererad i USA.
 
Jag köpte hela kittet hos olssons fiske http://www.olssonsfiske.se/. Betalade 2.595 för hela kittet. Jag har även fått det levererat. Bara City Select går inte att köpa i Sverige, du får acceptera att få hela skiten oavsett om Du behöver det eller ej. Du kan ju sälja det du inte behöver
 
kemzon; sa:
Jag har även en fråga om city select v5… fungerar auto routing i min gps 60c med city select v5 ??

Både City Select 4 och 5 går bra liksom åtminstonne den senaste versionen av City Navigator. Nå´t ljud får du dock inte.

Skall du till USA lär även den senaste versionen av MapSource där ha autorouting på 60:an
 
Mapsource är ingen speciell karta, det är ett samlingsnamn för allt kartmaterial från Garmin. Dessutom, för att öka på förvirringen, får man förmoda, är det ett namn på Garmins karthanteringsprogram.

Tidigare har man alltid sålt City Select i paket med det mottagare som kan använda den kartan. Därför har man bara sålt CS för USA i Europa, och tvärtom. Något annat har man ju inte ansett sig behöva. I och med att man nu säljer mottagare, som har autorutt, men inte säljs med CS, borde ju marknadsfolket på Garmin vara tillräckligt sluga för att inse att det nu finns en marknad för CS på hemmaplan också. Till dess återstår väl bara två alternativ: Lid och klaga.

Anders
 
blir lite smått sur på detta... ska det vara så att enda alternativet är att tanka ner det från nätet???
men av vad jag förstått där så blir problemet att få in det i gps´n.... ingen vill väl lämna ut koden för att överföra till gps´n?... tycker det skulle vara beklagligt om det är min enda utväg...
 
Det spelar ingen roll om någon "vill lämna ut koden" eller ej. Det finns ingen kod som passar till din GPS ändå, såvida inte du beställer en sådan från Garmin.

Gör du det, så kan du köra med vems CD som helst. Tekniskt sett. Men det är antagligen också förbjudet, jag har inte kollat licensvillkoren. Men jag vet i alla fall att man kan köpa till fler koder till en befintlig karta.
Ur juridisk synvinkel kan det väl knappast vara fel att köpa en begagnad karta från någon, och sedan köpa till en upplåsningskod för sin egen GPS? Eller?

Anders
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
LasseT GPSMAP 60c Navigering 6
Mezzner Min Garmin 60c visar kartan uppochned Navigering 17
ranchn 2 problem med Garmin 60C Navigering 3
Memme Min GPSmap 60C fördubblar kartuppsättningen Navigering 3
olhe Ny version för GPSMAP 60C Navigering 8
GV Ruttberäkningsproblem med 60C Navigering 2
Lappugglan Problem med min Garmin 60c Navigering 5
jonasolof Vad skiljer 60C fr 76C utom höljet/flytförmåga? Navigering 1
Brune Ny beta version till Garmin 60C Navigering 0
JKM75 Hjälp Garmin 60C Navigering 3
HN 60c med för litet minne ? Navigering 6
CFJ Hur känns det att segla med 60C? Navigering 2
RedBreather Svenska Manual till 60C(S) Navigering 2
Winstar Ska jag välja 60C eller 60CS?? Navigering 11
abel garmin gpsmap 60c eller 76 c? Navigering 7
troell MINNE kvar i 60C Navigering 1
bertilstenfeldt Version 3.80 till 60C och 60CS Navigering 11
kanotisten Garmin 60C eller 76C, någon skillnad i mottagning Navigering 2
petho Vista vs. Vista C vs. Legend C vs. 60C vs. 60CS Navigering 16
wongfu Får inte planerade rutter att fungera med Garmin 60c Navigering 7
Loranga Val av GPS Garmin 60c eller 76c Navigering 25
RogerN 60c på skoter? Navigering 5
mordellio garmin 60C Navigering 3
Metis GPSmap 60c + Kartex 5 Navigering 3
tomassamot Garmin gpsmap 60c vs etrex vista c Navigering 7
b-col Bästa vägkartan till Garmin 60C? Navigering 1
irrbloss Ny firmware till 60C/CS (3.50 ej beta) Navigering 0
zbx Spara rutter till 60C Navigering 18
fafner 3D view på Garmin 60C Navigering 8
troell Ny Mjukvara GPSmap 60C/60CS 3,43 Beta Navigering 0
micke.lu Mjukvaruversion 60C Navigering 4
tjohotjoho Kartor försvinner, 60C Navigering 8
GilbertK Bästa pris på Bil-Kit till 60c/cs Navigering 2
errbe Ändra wp-symbol i 60c? Navigering 7
kjell.h Garmin 60C MapSource Autorut mindre vägar Navigering 8
zbx Hållare till 60C Navigering 18
halligang Frågor om GpsMap 60C(S) Navigering 1
troell Ny mjukvara ute. GPSmap 60C 3.30 Navigering 11
chuck 60C(S) & EGNOS Navigering 1
surfman BlueChart i 60C? Navigering 7
3313 Garmin 60C eller 60 CS Navigering 4
jojo_sthlm Ladda kartor till 60CS/60C Navigering 9
Mindcrime Batteriproblem med 60C... Navigering 18
Karst Autorutt med gpsmap 60c Navigering 11
Karst Sjökort till Gpsmap 60c Navigering 4
olhe Garmin 60C ny programvara Navigering 1
olhe G7ToWin kan nu läsa USB för GPSMAP 60C Navigering 4
Jimmy_L Fungerar Friluftskartan i 60C? Navigering 1
Tony-Avesta Mitt första möte med Garmin 60C.... Navigering 9
CyberJunkie Garmin 60C och Ozi? Navigering 4

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.