Min fotosajt..

markustaljedal; sa:
Kanske hade trabanten en finess, vad vet jag.

Trabanten? Nä, ingen finess med den int'!
A pain in the ass!!!
Långsam men ful.
Illaluktande men osäker som en avdragen handgranat.
Ja, så ungefär var den.
Och man fick vänta i 10-15 år tills man fick en.
För några år sedan såg jag en Trabbi i Sveg - med svenska plåtar. Nu vet jag att det finns masokister även i Svedala. Ur led är tiden.

Men du, vad har detta med saken å göra? Håller vi på att jämföra äpplen och päron?

Trabbi:n har så lite gemensam med open source som en pingvin med Nordpolen.

/Georg Trabanthataren
 
David: tjusig sida, och framfór allt tjusiga foton! är det du som designat sidan själv?

Hàller med Raskesven om att det vore bra om man finge en förhandstitt i de smà rutorna, sà att man lättare kan hitta de foton man vill om man leter efter nâgot specifikt. (Sàg senare att detta fungerar efter det att bilden öppnats en gâng).

Kanske nâgoting att tala vidare om inför násta katalog. Har du inget bra foto där kängorna är med?

Angàeedne nâgonting helt annat, nämligen Trabbisar, berättade östtyskarna sjálva denna vits pà 80-talet när jag bodde där (kanske du kánner igen den, Georg):


östtysk självironi:
En amerikansk multimiljonär vill ha várldens básta bil, och tittar i de olika fabrikanternas kataloger.. -Hmmm, Rolls Royce: 3 ârs vántetid , Bentley: 2,5 ârs väntetid... Trabant: 15 vàrs väntetid! Harrejisses, detta màste utan tvekan vara världens mest exklusiva bil!! Den ska jag ha!
Sagt och gjort, miljonären skickar omgâende en bestállning till Trabantfabriken i DDR. Dár blir direktionen látt paff, men áven ganska nervös.. -Kamrat direktör, vad ska vi göra? Vi kan inte làta en amerikan vánta i 15 âr.. det vore inte bra för vârt rykte som framstàende industrination... Vi skickar en bil meddetsamma!
Sagt och gjort, Trabanten skickas, nâr sitt mâl, varvid miljonären glatt ropar till sin fru (ska uttalas pà tyska med amerikansk brytning:) - Hey, titta Mary, jag visste att jag valt rátt! Dessa tyskar vet vad service är! Det har bara gàtt en vecka sedan jag skickade in ordern, och de har redan skickat en liten plastmodell av bilen!

Mvh / Mats
 
malindo; sa:
David: tjusig sida, och framfór allt tjusiga foton! är det du som designat sidan själv?

Hàller med Raskesven om att det vore bra om man finge en förhandstitt i de smà rutorna, sà att man lättare kan hitta de foton man vill om man leter efter nâgot specifikt. (Sàg senare att detta fungerar efter det att bilden öppnats en gâng).

Kanske nâgoting att tala vidare om inför násta katalog. Har du inget bra foto där kängorna är med?

Angàeedne nâgonting helt annat, nämligen Trabbisar, berättade östtyskarna sjálva denna vits pà 80-talet när jag bodde där (kanske du kánner igen den, Georg):

Mvh / Mats

Tjena Mats! Skoj att du gillade sidan. Jag ligger inte bakom designen utan det är en kompis som står för den. Det är dock en del kvar att göra på den, bla, vilket uppmärksammats här, kompatibiliteten med andra browsers än internet explorer. Den är heller inget vidare att kolla på med modem, men det har heller aldrig syftet varit. Sen ligger bilderna till viss del i fel kategorier och att dom inte riktigt får plats, men det är snabbt löst!
Ska se om jag har några kängbilder. Annars så är inte det svårt att lösa. ;)

Angående trabanter så har jag ingen närmare erfarenhet av dom, men jag skulle nog tro att det är en riktig skitbil. :)

mvh
David
 
snygg !

.... men allt för seg och teknisk, kräver tydligen bredband, vilket vi inte alla har(snyft).
Men om alla dina bilder är lika trevliga som förstasidan så kommer den att bli kanon att titta in på ! Lycka till och du bussiga, bygg sidan så den laddar snabbare, tack /Gunnar
 
pqrstuv; sa:
Faktum är att tekniker aldrig har varit några stora visionärer. Men de har alltid varit skickliga tekniker.

Den var inte dålig!!

Har god lust att ge ett långt svar på detta, men jag vill inte döda den här tråden.

Det jag retade mig på (pratar fotosidan nu) var att bilderna hamnade bakom flash-grejerna, och att det gick segt. Men det jobbas ju på det.

Superfina bilder och stilren design, jag tyckte inte heller det var svårt att navigera.

/BAX
 
dave1; sa:
Tjena vänner..

Jag har just lagt upp en fotosida.. kika gärna på den och säg vad ni tycker.. den e lite seg och det e lite kvar att göra på den...

Riktigt fin sida med många detaljer. Men det är nästan lite overkill med detaljerna, så det tycker jag kan tonas ner en aning för att bättre framhäva dom fantastiskt fina fotografierna.

Jag hade lätt kunna ha förstoringar på flera av korten uppe på väggen:)
 
Snygg...

site, men då andra sidan så är ju jag en sån där Redmond-grabb (Win XP + IE6 + GigaBit) ;)

Två liten önskningar dock, en ökning av fps'en på swf-filen kanske skulle vara på sin plats (från det förmodade 12 till 18 fps?)och sen så hoppas jag att det kanske kommer en fiskebildskategori?

/Anders B
 
...lite off topic, men...

dave1; sa:
men jag skulle nog tro att det är en riktig skitbil. :)

mvh
David

detta stämmer absolut! För en gångs skull.

(Nästan lika osäker som Redmond-produkter, höll jag på att skriva.)

@Malindo: Suverän vits! Inte helt ny för mig, men nog för en del av dina medsvenskar. :)

Ifrågavarande vits tillhörde en hel uppsättning av vitsar som ibland hjälpte lite grand mot den agitationsbetingade spyreflexen bakom muren.

@alla glada linuxare: Tack för hjälpen, tack för undsättningen!:( Härligt att kunna lita på folk.;)

/G.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
torpeden BEDÖM MIN BILD Fotomotiv 4

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.