Min fotosajt..

Fin bild, men hur kommer jag vidare in? Sen laddar det långsamt trots att jag har bredband. Keep up the good work! Fler bilder än den första vill jag gärna se, för den är kalasbra.

mvh Staffan
 
Upplägget verkar bra. Ser fram emot att underrubrikerna "Mountains" mfl. får ett innehåll. Tjusigt förstasidesfoto. Lainoälven? Men vad är det för farkoster som kommer glidande, din hk-transport?;-) Skär sig kanske lite mot en naturfotosida. Ska bli trevligt att följa utvecklingen.

Mvh Raskesven
 
Såg nu att det visst redan finns ett innehåll i underrubrikerna "Mountains" mfl. och inget dåligt sådant. Men det syns inte när smårutorna belyses. Borde det inte vara småpics så man får en hum om fotot?

Nu gick allt väldigt snabbt, trots att jag nu sitter framför en dator utan bredband.

Mvh Raskesven
 
Var just på din sajt, Dave, dock syntes ingenting alls, bara en svart skärm. Ingenting hände sedan, inget laddades heller.

Använder givetvis Linux och går med Konqueror på nätet, den är helkompatibel med allt som kommer från Redmond.

Leve Linux, open source rulez!

/:cool: Georg
 
Hej David!

Kollade just på din site och har lite feedback.
Först och främst gillar jag fotona och tycker att mycket av designen är fräsch och snygg.
Dock är bilderna lite för stora, och då menar jag alltså att de inte får plats på min skärm. Det finns inte heller någon skroll funktion så jag kan alltså inte se hela bilden.
Sedan skulle jag vilja kunna se bilderna helt frilagda från texten/menyn. Man kan "släcka" mycket av texten men ditt namn finns fortfarande kvar ovanpå bilden.

Ska bli kul att se hur din site utvecklas, lycka till!
Jenny
 
Snygg, men svårnavigerad

Jag ser bara en "suddig kvadrat" där man klickar för att komma vidare från första sidan. Det var inte självklart att trycka där för att komma vidare.
Jag tycker också att linjerna längst ned (med bildinformation) tar blicken från de fina bilderna.

Med det sagt tycker jag att sidan är riktigt snygg och fräsch. Bilderna var kanonbra. Jag hade svårt att sluta klicka mig fram bland dem.
 
Sidan fungerar ej under MacOSX 10.3 med varesig Explorer, Netscape eller Safari trots senaste flash-pluggen.

Ett tips är att använda html-taggar för svenska tecken när du kodar. Exempelvis Ö för Ö i sidtiteln.
 
Nu lät det kanske lite pecimistiskt. Inte alls menat så. Sidan såg bra ut på PCn, finfina bilder. :)
 
sachsaren; sa:
Var just på din sajt, Dave, dock syntes ingenting alls, bara en svart skärm. Ingenting hände sedan, inget laddades heller.

/:cool: Georg

Precis samma för mig. Testade med Opera också men den låste sig.

Tyvärr, det blir bakläxa på designen...

/Jonas U
 
Jag tackar för all feedback. Det är som sagt en del småsaker kvar att lösa. Jag har förstått att den inte funkar för en del mac, netscape, mozilla etc användare. Med win xp och internet explorer fungerar den dock. Navigeringen är kanske lite svår, det måste jag fundera på. Man blir lätt lite blind själv. Bilderna under kategorierna överenstämmer i vissa fall inte med kategorin.
Den kritik jag fått har ffa gått ut på att den är lite svårnavigerad, den kan vara långsam och att den inte funkar i mer "obskyra" browsers. Men men.. det ska nog ta sig så småningom!

/David
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
torpeden BEDÖM MIN BILD Fotomotiv 4

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.