"Re-radiating" antenn....

.....vad skall jag begära av en sådan?

Och vilka olika typer finns det vad gäller strömförsörjning mm..??


Avser att använda ovanstående antenn typ med min Vista när jag åker bil. Vindrutan i min Seat Alhambra har värmeslingor i sig vilket vad jag förstår påverkar mottagning ytterligare i negativ riktning??

Tackar forumet på förhand för all ev. hjälp.

Ha det gott i vårvädret.

Kristian
 
Rekommenderas

Jag har en antenn från http://www.PC-mobile.com . Pris inklusive frakt 496kr, de anger värdet på försändelsen till 15 USD men jag slapp momsen helt. Den fungerar otroligt bra, än så länge, har haft den i tre veckor. Det ända nackdelen med den är att den återstrålande antennen måste sitta fast på GPS’n, detta görs med hjälp av ett gummiband, enkel lösning som fungerar bra. Jag har inte gjort någon statistiskt säkerställd test av antennen ännu, men jag har sett stora skillnader med och utan den återstrålande antennen. En gång i bilen hade jag 4 halv taskiga satteliter utan antennen och med antennen fick jag åtta bra, varav 7 var fulla staplar. Jag ångrar dock en sak, att jag inte beställde den tidigare…..
Magnus
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.