"ÄKTA" Referenspunkt sökes!!!!

Nu JÄKLAR!!!

Har jag igår, 23/9 varit vid denna exotiska Stompunkt 24557.

Det gick välan rätt skapligt, även om det var en aning spooky vid Jurkyrkogården.....

När man väl började närma sig platsen i fråga så trodde jag ju man skulle se att "japp, där är det" en bit innan liksom, men icke. Faktum var att jag gick nedför slittningen ut mot pang pang-banan tills Vistan sa "bakåt" plötsligt, så jag vände och försökte finna platsen där den låste på nära 0, men det var lite lurigt. Kikade då efter nåt stenusling, men tyckte inte jag såg nån vettig alls. Trampade så runt lite på nästan samma fläck, och såg då ett ynkligt 10 mm hål i stenen jag nästan stod på. Tänkte att vad är det för stolle som släpat sin nya Hilti ut i grönsakerna för att testa att borra lite i stenfan här!?

Tänkte nästan ge upp, för jag såg inget som gav besked om nåt unikt med platsen alls. Men då jag höjde trynet en aning så föll blicken på en orange lite skylt fastspikan i ett träd några meter bort. Gick och kikade på den som sa, Stompunkt 24557 4,45. Kikade ner mot stenen jag stått och velat på, och de var ca 4,5 m dit. Bing!!! Ett ljus gick upp, det var alltså det menlösa lilla hålet som var själva punkten!!

Kutade ner dit igen och ställde mig rätt ovan hålet, och Vistan sa ca 3 m åt helvete. La så Vistan direkt på hålet och gick några meter bort i ett par minuter för att min prisbelönta kropp ej skulle skymma några signaler från ovan. Gick så tillbaka och Vistan sa 2,0-2,3 meter kvar till punkten.

Det tycker jag var helt okej faktiskt.

Glad i hågen så skulle jag nu tillbaka till bilen, men hade naturligt vis glönt att "tracka" min färd så det blev att irra i skymmningen bland kaniner katter och hundar i den eviga vilan............... brrrrrrrrr........

MVH Tony
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.