Vandring första helgen i maj?

hänger gärna på på söndag

Apropå ryggsäckar, jag har bara min stora backpackerryggsäck att tillgå fn. Så det kommer finnas gott om lastutrymme!

Jag har bara erfarenhet och kartor för sörmlandsleden så jag avsäger mig allt ansvar ;)

Kan tänka mig att gå det förslaget jag la på förra vandringstråden men vi ska nog inte krångla till saker.

Så är det pendeln 9.10 från centralen på söndag som gäller? Hur hittar vi varandra?

/Ola
 
Ännu en medvandrare... Undrens tid är inte förbi.:) Tre stycken lediga stockholmare!

Eftersom det var jag som föreslog rutten, kan jag ta ansvar för att karta kommer med. Nästa gång får någon annan agera guide, gärna på Sörmlandsleden.

Hur hittar vi varandra?

/Ola

Antar att tre stora ryggsäckar kan vara en ledtråd...
 
Kul!

Vi ses på pendeltåget från Stockholm C kl. 09:10 mot Bålsta söndagen den 4 maj. Med våra stora ryggsäckar en söndagmorgon tror jag inte att det ska vara så svårt att hitta varann! Om vi ska stiga av i Kallhäll eller Jakobsberg, och vara längst fram eller längst bak i tåget, får vi nog höra i god tid från la dolce vita, så var inte orolig Ola! Jag kommer att stå i mina Lundhagskängor på Centralstationens perrong en stund i förväg och se ut som att jag längtar till skogs.

Tristan
 
Är ni klara...?

Då så, bara lite sista information inför morgondagen...

Ta tåget 9.10 från Centralen mot Bålsta. Ska vi säga de bakre vagnarna?
9.29 hoppar alla av i Jakobsberg där jag möter upp i tunneln under stationen. Kommer inte att ha ett stort paraply eller plakat (bara en otroligt orange ryggsäck). Sedan blir det vandring norröver mot Kallhäll och sedan vidare söderöver längs Upplandsleden.

Så här långt ser det ut som vi är tre vandrare som syns i morgon. Men om någon mer vill haka på är det bara att dyka upp, alla är välkomna.

Medtag matsäck, glatt humör och en eller annan anekdot att vidarebefordra till oss andra. Ev kommer det att gå att fylla på vatten vid Görvelns slott, men det kan inte garanteras.

/L
 
Åååå, jag skulle så gärna hänga med, men jag är på landet och kommer inte hem förrän någon gång i morgon kväll. Jag får roa mig med att klippa hallonbuskarna imorgon eller möjligtvis elda upp sly som ligger i en hög på ängen.
Men jag skulle så gärna vandra istället, men det blir väl fler turer. Idag gick vi i alla fall tur och retur till sjön så det blev väl kanske 5 km totalt inkl lunch. Bättre än ingenting men skulle önska en lite längre sträcka.
Jag hoppas det blir fler Stockholmsträffar senare.

Ha en go tur imorgon!

/B
 
Tänk att det blev av...

Sitter här och smuttar te med fötterna i högläge.

Vill bara tacka mina tre medvandrare för en otroligt trevlig dag i solen längs Upplandsleden. Förutom gott sällskap har jag blivit invigd i engelsmäns frukostvanor på fjället, förstått att det finns något gott som kallas för kvarjpaj och börjat inse tjusningen med paddling. ( Ja, jag ska kolla upp när nästa nybörjarkurs startar.)

Hoppas att det blir fler gånger. Men jag räcker gärna över stafettpinnen till någon med kännedom om Sörmlandsleden.


/L

Har kontrollerat lite noggrannare än mellan tummen och pekfingret och vi gick nog 24 km i dag, med lilla vändan ut till busshållplatsen.
 
Tack själv!

Det blev en underbar vandringsdag, och tydligen är fjällvandrare inte bara världens trevligaste sällskap på nattåg och till fjälls!

Tristan, engelsman som alltid lagar nåt köttigt på stormköket, även om klockan är 6 på morgonen. ;)
 
Sörmlandsleden med start nära stockholm i slutet av September?

Vad tror ni, kan vi få ihop en helgvandring till den 19-21 september på till exempel Sörmlandsleden?

Jag blev lite inspirerad när jag läste om Upplandsledsinitiativet i våras i en annan tråd. Jag känner till etapperna från start (Björkhagen) till Handen (Rudans frliuftsgård) väl. Men skulle gärna starta från Rudan så man ser något nytt, plus att det inte är massa nationalparker och reservat med allt vad det innebär i tältrestriktioner.

Hör av er fort så vi kan planera!
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.