Hur får man in bilder i sin artikel?

Nu har jag försökt i ett par timmar. Tänker inte ge upp utan ber om hjälp istället.

Jag har skrivit en text till en artikel i word. Den går att ladda upp mha "klista in word"-knappen. Så långt inga problem. Jag har laddat upp en bild och döpt den i referenskodfältet. Under fliken hjälp så kan man läsa hur man får in sin bild i artikeln men jag förstår inte vad de skriver. Har provat med att skriva part=namn, part="namn" och även med att klistra in från imageshack. Inget händer. Det står bara part=namn i texten när jag förhandsgranskar.

Någon som förklara stegvis hur jag ska göra?

Tack på förhand!
 
Verkar som om du gör det jobbigare än vad det är.

När du skapar en artikel och går in i fliken löptext så finns det ju en fin funktion som infogar en bild. När du klickar på den får du upp en ny ruta där du kan göra en massa saker, en av flikarna heter ladda upp ny bild. Här kan du peka ut en bild på datorn, du behöver alltså inte ha den uppladdad på Utsidan innan. Viktigt är att bilden inte är för stor.

Fixar du lätt!

/ Richard
 
Jag har provat det. Händer inte ett smack!

Jag laddar upp bilden, kan välja mellan tre olika storlekar genom att markera i små cirklar. Sen...inget. Har kollat alla blockeringar och säkerhetsinställningar. Får dock upp en liten varningstriangel längst ner till vänster som indikerar fel på sidan. Vad kan det vara?

I övrigt fungerar min dator perfekt så det bprde inte vara den det är fel på...
 
Senast ändrad:
Starta tråd i forum...

Kanske en dum fråga, men hur STARTAR man en tråd i forumet. Hittar inte nån meny där det tex. står "starta tråd" eller dyl.
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.