Länk till forum eller hjälp!?!

Jag slår ett slag för Canon Powershot A60, som jag tycker är kalas!

Bra grepp (till skillnad från många andra små digitalkameror tycker jag), fyra AA batterier räcker ganska länge, klarade hela skidveckan (ca. 400 bilder och samma batterier går fortfarande) inkl. övertankning till dator och hyfsat kallt ute, ger bra bilder (upp till A4) och har möjlighet att verkligen fotografera (d.v.s. ställa in bländare, slutartid, ISO-tal, macro m.m.) samtidigt som man kan ha den helautomatisk. Dessutom tycker jag det är bra med vanliga AA batterier så man slipper specialbatterier för 400:- + om man behöver byta och inte kan ladda...

Jag köpte min i höstas för 2500:- (med extra minneskort) och nu finns den tydligen på Pricerunner för drygt 1400:- så den faller inom dina ramar i alla fall.

Lycka till!

/ Nicke
 
Själv har jag en Olympus 220 och den är väl OK, men om jag köpte en idag skulle det bli en 360 eller en [mju:] 300. Jag har tydligen fastnat för Olympus, men det finns många bra märken. Jag har tidigare blivit rekommenderad att hålla mig till kända kameratillverkare (ex Olympus) eftersom dom har bättre optik än dom "dataföretag" som börjat med kameror.

Fotografierna jag lagt upp på min fotosida är tagna med min 220.

/Ulf
 
Ja där på den Brittiska sidan fans det ju info (lite väl mycket och plottrigt??) så det blir över...
Kollar där men tar nog hellre hjälp från Sverige ;)
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.