Filmplatser - Nordens vidder

Filmplatser - Nordens vidder
Jag skall filma vackra nordiska platser i sverige, norge, danmark och finland. Det skall främst vara naturlandskap som tex Månlandskapet vid Björkliden eller Predrikstolen vid Abisko. Jag behöver alla tips jag kan få och ju mer exakta de är desto bättre, eller bild, över vackra platser i Norden.

Jag är även intresserade av platser i övriga landet för ett framtida projekt.

Ni får också skicka med tiduppgifter då det är extra vackert med soluppgång. Jag vet att framåt hösten så kan man se fullmånen i Predrikstolen men jag vet ej datum.

Jag är tacksam för alla svar.
 
Motiv

En flygbild över Rogenområdet i höstfärger är inte fel.

Södra gotland, där tarkovski spelade in Offret.
 
resenaren; sa:
Predrikstolen vid Abisko.

. Jag vet att framåt hösten så kan man se fullmånen i Predrikstolen men jag vet ej datum.

Jag är tacksam för alla svar.

Trodde jag kände till det området, men Predikstolen vid Abisko har jag missat.

Men fullmånen där inträffar säkert samtidigt som fullmånen inträffar i övriga Sverige:)
 
Hej på dig!
Oerhört vackra vyer finner du nästan överallt, men jag kan varmt rekommendera Lofoten och övriga Nordnorge... Jag själv tappade andan flera gånger...
Hoppas du hittar det du söker!

MVH/Pyret
 
Tider mm

Eftersom du verkar lite vilsen föreslår jag att du tittar i AH4 (Armehandbok 4, den har fina tabeller för solens och månens belysande inverkan) och i en astronomiskkalender, för exakta måntider, till att börja med. Sen måste du ju ha tur med vädret me, men det är en helt annan historia!

Go phototur

Johan K
 
En av de mest storslagna vyerna, relativt arbetet att ta sig dit, är nog utsikten från Skierfe över Rapadalen. Sällan har jag jobbat så lite för att få en sådan storslagen belöning.
 
Söderåsen/Skåne

Kopparhatten är ett ställe som är otroligt vackert, oberoende av årstid. Bokskog och en kanjon som är
unik(?) för södra Sverige.
Se länk: http://pictures.care2.com/view/2/682566515
Även fina områden för vandring för er som inte varit där.
Hälsningar
KJ

[Ändrat av KJHJ 2003-07-31 kl 13:19]
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.