Gissa position Stockholms län

Jag är borta över helgen och återkommer med en färsk bild från en plats i Stockholms län på måndag. Har någon annan någon bild att lägga ut så länge så gör gärna det.
 
Då så, tillbaka från Stockholms län.

En simmande älg (syns inte så bra i 640 pixlars bredd) i en sjö i Stockholms län. Vilken sjö?
 

Bilagor

  • var.jpg
    var.jpg
    51.4 KB · Visningar: 146
Inte en helt tokig gissning. Men inte rätt. Det här är återigen en sjö som inte gör så mycket väsen av sig i friluftssammanhang, även om omgivningarna hyser både motionsspår och lägergård.
 
Kände mig vilsen så jag försökte med googling. Gavel-Långsjön vid Rånäs? Finns en badplats i söder? Har badat där om jag minns rätt.

Thure
 
Rätt sjö, men fel ända. Men jag väntar mig heller inte att någon har besökt Norrbyggeby, där bilden är tagen.

Lägergården jag tänkte på är kyrkans lägergård Leidet och Rånäs OK driver några fina motionsspår vid sin klubbstuga Lindbacken i sjöns södra ända.

Älgen gör som jag och ger sig över till Uppsala län. Ty gården där på andra sidan som är just Gavels gård, ligger på andra sidan länsgränsen.
 
Googlade på Norrtälje och motionsspår och det fanns rätt många och Gavel-Långsjön framstod då som relativt sannolik.

Här en smal sprickdal fylld med vatten där en slackline monterats.

Var?

Kommer det gissningar så ger jag ledtrådar.

Thure
 

Bilagor

  • vargklyftan.jpg
    vargklyftan.jpg
    67 KB · Visningar: 131
Den typen av natur är inte direkt ovanlig i Stockholm, men ska vi börja med en försiktig gissning runt Nynäshamn, kanske åt Käringboda-hållet?
 
Längre norrut skall vi.

De två bilderna nedan är tagna ett par hundra meter längre norrut från #2792 och visar en man som balanserar på en betydligt längre slackline.

Thure
 

Bilagor

  • ac.jpg
    ac.jpg
    82.8 KB · Visningar: 117
  • acb.jpg
    acb.jpg
    87.1 KB · Visningar: 133
De sista bilderna, och särskilt den med badklädda personer, får mig tro att vi är nära en plats du haft som bildgåta nyligen. Detta då jag läst att det är vanligt med slackline där.

Jag gissar på Söderbysjön och att första bilden är över vattendraget från Brotorpskärret.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Daddy Lägerplats i Stockholms närhet sökes! Stockholm 12
Arne L Stockholms gröna kilar. Agera nu! Stockholm 29

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...