Lättpackning Allt om att packa lätt

Svara

Ämnesverktyg Betyg: Betyg för ämne: 4.50 i medelbetyg (2 röster). Visningsalternativ
Gammal 2019-07-26, 16:52
username2 username2 är inte uppkopplad

Smaken är som baken

Precis hemkommen från en tur genom Sarek. Jag gick i löparshorts hela tiden förutom när jag behövde regnbyxor. Krävs myggspray så klart så här års. Jag har även ett par lätta vindbyxor att dra på vid behov men de använde jag nog bara när jag skulle ut ur tältet någon gång och på tåget.

Löparshorts med innerbyxor --> mycket mindre svett än kallingar + byxor.

Prova dig fram men ta med ett par lätta överdragsbyxor är mitt tips.
Svara med citat
Gammal 2019-07-26, 23:19
Tobias.H Tobias.H är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av username2 Visa inlägg
Precis hemkommen från en tur genom Sarek. Jag gick i löparshorts hela tiden förutom när jag behövde regnbyxor. Krävs myggspray så klart så här års. Jag har även ett par lätta vindbyxor att dra på vid behov men de använde jag nog bara när jag skulle ut ur tältet någon gång och på tåget.

Löparshorts med innerbyxor --> mycket mindre svett än kallingar + byxor.

Prova dig fram men ta med ett par lätta överdragsbyxor är mitt tips.
Det rationella inom mig vill givetvis att jag tar med mig byxor och testar vad som fungerar för mig men gramjägaren inom mig vill motsatsen. Äger inte några riktigt lätta överdragsbyxor men jag får besöka någon lokal sportbutik dagen innan avfärd för att se om jag hittar något som passar. Knepigt!
Svara med citat
Gammal 2019-07-27, 05:44
username2 username2 är inte uppkopplad

120 gram, 449 kr.

https://www.naturkompaniet.se/ ... ck-t1030500/
Svara med citat
Gammal 2019-08-06, 19:27
Tetraone Tetraone är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av nicko_ Visa inlägg
Supersnyggt! Vart hittade du så tjock rörisolering och vilken diameter/radie hade du på rörisolering?
Ja du, den bara stod i ett hörn i ett förråd på jobbet... Men det borde vara standardisolering inom vvs. Det var ju bekvämt med ett färdigt rör, men det funkar att limma ihop vanligt liggunderlag också, det gjorde jag till den stora burken jag äter ur.
Svara med citat
Gammal 2019-08-06, 20:34
nicko_ nicko_ är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av Tetraone Visa inlägg
Ja du, den bara stod i ett hörn i ett förråd på jobbet... Men det borde vara standardisolering inom vvs. Det var ju bekvämt med ett färdigt rör, men det funkar att limma ihop vanligt liggunderlag också, det gjorde jag till den stora burken jag äter ur.
Tack för svar! Har inte lyckats hitta så omfångsrik rörisolering på något av den vanliga ställena: Biltema/Jula/HaraldNyborg/Bauhaus -- men liggunderlag fungerar kanske nästan lika bra.

Får man fråga vad för burk du utgått från för burken du äter ur?
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:59.

Logga in

Tips!