Fungerar en gammal bok till jägarskolan?

Jag har en jägarskolbok från 1986 och har efter lång tid blivit intresserad av att slutföra jägarexamen. I mitt stilla sinne tänkte jag plugga själv och kolla av kunskaperna med bekanta, sedan skriva provet. Bestämma tid för uppskjutning av de olika vapnen etc,,,

Går det detta att genomföra och framförallt funkar boken fortfarande?
 
Jag tog jägarexamen för ca 3-4 år sedan nu och då kunde jag inte använda upplagan från början av 2000 - talet. Tyvärr får du nog lov att kassera den och införskaffa en ny då det är många regler och tankesätt som har ändrats :)
 
Instämmer med tidigare, många nya lagar och regler som du behöver ha koll på. Fördelen med den "Nya" jägarskolan är väldigt mycket färre obskyra fjäderfän som du måste kunna namn och stjärtform på. Kolla på Blocket eller Tradera efter begagnad Nya Jägarskolan..

Lycka till!
 
Hade inte hört talas om E-jakt...Det kanske funkar,men för egen del föredrar jag pappersböcker.
De kan man kika i oavsett vars man är,de finns kvar även efter halv år.Man kan låna böcker med andra.
Böckerna är ju också så pass bra att de skämmer ju inte bokhyllan med dess innehåll direkt,även
efter att examen är avklarad.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
keski79 Gammal Tikka-kombi Jakt 5

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...