Jultur

Jag hade tänkt mig en tur mellan jul och nyår och efterlyser nu tips på något lämpligt område som är ödsligt men ändå lätt att köra bil til utan risk att bilen blir insnöad på en skogsbilväg med oregelbunden snöplogning.Där bör finnas varg,myrar,skid eller skoterspår,gammal skog.Jag är sugen på Fräkensjömyrarnas naturreservat men vette tusan hur det är med vägen där vintertid.I närheten av Stöllet finns ochså en del lämpliga områden samt Lekvattnet,Bastuknappen och Järnskog.Tacksam för tips på andra ställen!
 
Jag åker emellanåt till Valfjället i Eda kommun. Chartottenberg ligger knappt halvmilen därifrån där också ett köpcentrum finns. Ödslighet finns som mycket annat som inte finns men nära ändå, om du förstår,


Glenn
 
Skall du ha säker snötillgång vid Jul, om det blir mindre snö än de senaste två åren, så bör du välja områden med lite högre höjd. Mattilla eller Långberget är ganska snösäkra.
 
Tack för tipsen,det verkar som om jag funnit vad jag söker nu och det ligger uppe i Nordvärmland närmare bestämt sydväst om Höljes.Här ligger Rangsjön med en massa skoterspår i närheten och bla naturreservaten Husmanknölen,Krokolaknölen,Enbeget,Fjärrhanaberget mm.
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...