Ge bort rabattkoder-tråden

En tråd för rabattkoder vi fått till olika online-butiker men som vi inte tänkt använda själva. Kanske någon annan medlem kan få användning av koden.

Koden 6KGWJZ4YBFSD ger 15% på Addnature och gäller till och med den 12 mars.

Först till kvarn.
 
Är detta tillåtet - är inte dessa personliga baserade på just ditt köpbeteende?
Om inte så tykcer jag det är gränsande till oetiskt, såvida det inte är kampanjer som gäller för alla men brukar inte då kampanjkoden vara typ "vårrea2017"?
Skulle detta bruket bli utbrett kommer ju priserna att höjas och det gynnar inte mig.

/Patrik
 
Är detta tillåtet - är inte dessa personliga baserade på just ditt köpbeteende?
Om inte så tykcer jag det är gränsande till oetiskt, såvida det inte är kampanjer som gäller för alla men brukar inte då kampanjkoden vara typ "vårrea2017"?
Skulle detta bruket bli utbrett kommer ju priserna att höjas och det gynnar inte mig.

/Patrik

Det tycker jag inte, eftersom det gör ingen skillnad för butikens vinstmarginaler om det är jag eller någon annan som använder koden, som dessutom bara fungerar en gång. I övrigt så räcker det med att handla där en gång för att just Addnature ska skicka ut rabattkoder.
 
Det tycker jag inte, eftersom det gör ingen skillnad för butikens vinstmarginaler om det är jag eller någon annan som använder koden, som dessutom bara fungerar en gång. I övrigt så räcker det med att handla där en gång för att just Addnature ska skicka ut rabattkoder.

Men alla som handlat och får rabattkoden utnyttjar den ju inte. Däremot skulle även kunder som inte handlat få rabatten direkt och därmed lägre intäkter till säljande företaget.

Utsidans admin får avgöra om tråden får leva vidare.

/Patrik, fortfarande tveksam
 
Företagen som delar ut tocket gör det ju för att folk ska komma och handla igen, frågan är väl om det inte nästan är ännu bättre för dem om de får en ny kund (=en till kund) :).
 
Företagen som delar ut tocket gör det ju för att folk ska komma och handla igen, frågan är väl om det inte nästan är ännu bättre för dem om de får en ny kund (=en till kund) :).

Nu avlägsnar sig tråden från sitt syfte. Emellertid är det inte en nydanande trådidé att ge bort rabattkoder. Liknande trådar finns i andra nätforum, se t.ex. Sweclockers och happymbt, som dock har annan publik. Nätbutikerna måste utgå från att rabattkoden används och torde dessutom ha viss vinstmarginal. Det anges inte heller att den rabattkoden som jag hade fått var personlig på så sätt att jag inte får överlåta den till någon annan. Jag uppmanar inte heller folk att dela med sig av koder där avsändaren uttryckligen uppger att koden inte får överlåta. Slutligen så har de personer som inte har handlat från t.ex. Addnature ändå möjlighet att få en fin rabatt på första köpet.

Om admin tycker att det är en dålig tråd, så har jag naturligtvis inget emot att tråden tas bort, för syftet var att dela med sig.
 
Fram för mer rabatter!!!
Vem vill betala mer än nödvändigt?

Finns ingen affär här i landet som säljer nåt med förlust.

Kolla bara när ex Intersport "slumpar" iväg grejer till 70% rea.
Dom tjänar på det ändå.

Det är ju då man förstår hur himla mycket dom lägger på...


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
Fram för mer rabatter!!!
Vem vill betala mer än nödvändigt?

Finns ingen affär här i landet som säljer nåt med förlust.

Kolla bara när ex Intersport "slumpar" iväg grejer till 70% rea.
Dom tjänar på det ändå.

Det är ju då man förstår hur himla mycket dom lägger på...


Skickat från min iPhone med Tapatalk

När det är så stor rea så kanske det är lagerhållningskostnaden till nästa säsong man vill undvika men gör rent inköpsprismässigt förlust på den. Dessutom om man tar bort bytesrätten på reavaror så slipper man ev kostnader för byten. Ekonomi är inte alltid så enkelt som inköpspris+ påslag = försäljningspris.

Nej, just det : vem vill betala mera? Om alla börjar använda rabattkuponger (på rätt eller fel sätt) kommer ju priset att errodera och det blir ett högre baspris utan kupong så missbrukar kuponger blir det dyrare enligt mitt sätt att tänka.

/Patrik
 
Funkar koden för andra än den som fått rabatten?

I så fall så var så god. Jag får också såna rabattkort ibland. Kan överväga att skänka bort en sån när jag inte vill utnyttja den själv.

Thure
 
Funkar koden för andra än den som fått rabatten?

I så fall så var så god. Jag får också såna rabattkort ibland. Kan överväga att skänka bort en sån när jag inte vill utnyttja den själv.

Thure

Nej, koden är unik och fungerar bara vid ett köptillfälle. Härligt att höra att det finns andra som också vill dela med sig!
 
Outnorth

400 kr rabatt på om man näthandlar för min 1500 t o m 21/3.
"Använd koden SHOP400 i kassan för att aktivera erbjudandet."
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...