Att använda promenader för att gå ner i vikt.

Hört talas om våg? Det är en bra manick som man få feedback på om ens diet funkar. Skulle dina skyddsfunktioner stoppa viktminskningen vid fasta så skulle inte vågen visa mindre efter en fastedag.

Jodå, det skulle den kunna göra om viktminskningen består av vattenförlust snarare än förbränt fett.

Det är det som är ett av problemet med många "dieter". De kan ge en initial viktminskning som beror på andra faktorer än att man har minskat mängden lagrat fett i kroppen.

Om vågen visar mindre efter en fastedag så vågar jag nästan påstå att det är mer sannolikt att det handlar om vattenförlust än att det handlar om förbränt fett.
 
Att det krävs energi för att omvandla molekyler är nog mer allmänt känt.

Nej, när kolhydrater förbränns så avges energi.

Däremot är det så att den process som behövs för att kunna omvandla fett till kolhydrater (som kan förbrännas) normalt behöver ett kolhydratöverskott för att komma igång.

Det finns de som påstår att man istället kan låta kroppen gå i ketos, men det råder rätt delade meningar om hur nyttigt det är. Jag har ännu inte sett en överlevnadsbok rekommendera ketos. Överlevnadslitteraturens riktlinjer handlar istället om att undvika ketos.

Och min ståndpunkt är ju att ju fler olika källor som stödjer nåt desto mer troligt är det att det stämmer. Så det här med att ketos skulle vara bra är jag än så länge skeptisk till, eftersom det i princip bara är de som propagerar för högproteinkost som påstår att det fungerar bra. Jag håller mig det som jag har fått både från överlevnadslitteratur, viktnedgångslitteratur och generell litteratur som näringsfysiologi.
 
Jodå, det skulle den kunna göra om viktminskningen består av vattenförlust snarare än förbränt fett.

Det är det som är ett av problemet med många "dieter". De kan ge en initial viktminskning som beror på andra faktorer än att man har minskat mängden lagrat fett i kroppen.

Om vågen visar mindre efter en fastedag så vågar jag nästan påstå att det är mer sannolikt att det handlar om vattenförlust än att det handlar om förbränt fett.
även fettnivåerna kan mätas vet du!

vattenförlusten tycks ofta va större i början av en fastediet än efter att en tid har gått, men att det senare när viktminskningskurvan planat ut bara skulle va vatten som avdunstat är fel. Vattenavdunstningen ger heller ingen energi att klara dagen på, så nånting annat är det som ger den kraften. LCHFare lever ännu mer på fettförbränning än 5-2:are. Ytterligare bevis är ju givet att man blir magrare och tror knappast att folks bilringar var fulla med vatten.
 
Man rekomnderar att försöka få i sig 500kcal kolhydrater per dygn
i svältdrift i en överlevnads situation.

Är ni fetknoppar och skall banta bort den sfäriska formen så
kör detta några veckor:

Lite pina..haha - tur man aldrig haft viktproblem

Dygnsranson , naturligtvis skall ni gå promenera omkring massa också

500 kcal socker
1 tesked salt
1 Multivitamintablett varannan dag efter vecka 1
 
Nej, när kolhydrater förbränns så avges energi.

Däremot är det så att den process som behövs för att kunna omvandla fett till kolhydrater (som kan förbrännas) normalt behöver ett kolhydratöverskott för att komma igång.

Det finns de som påstår att man istället kan låta kroppen gå i ketos, men det råder rätt delade meningar om hur nyttigt det är. Jag har ännu inte sett en överlevnadsbok rekommendera ketos. Överlevnadslitteraturens riktlinjer handlar istället om att undvika ketos.

Och min ståndpunkt är ju att ju fler olika källor som stödjer nåt desto mer troligt är det att det stämmer. Så det här med att ketos skulle vara bra är jag än så länge skeptisk till, eftersom det i princip bara är de som propagerar för högproteinkost som påstår att det fungerar bra. Jag håller mig det som jag har fått både från överlevnadslitteratur, viktnedgångslitteratur och generell litteratur som näringsfysiologi.

Det är vad ordet förbränning betyder. Du behöver inte peka ut självklarheter när någon försöker skriva tydliga och koncisa inlägg.

Kan du länka källor för dina påståenden?

Och min ståndpunkt är ju att ju fler olika källor som stödjer nåt desto mer troligt är det att det stämmer.
Okej. Vad praktiskt.
https://en.wikipedia.org/wiki/Anecdotal_evidence
 
O

Medicin är ett samlingsnamn som inte är synonymt med bot. Det var vad jag ville förmedla. Dessutom är kostnaderna för dessa

Waran, dvs råttgift, är billigt och har hjälpt många människor, så jag är inte oempatisk till symptomlindring. Det gäller dock att förstå vad det är och att det är gift. Waran interagerar med K-vitamin vilket är ett mycket viktigt vitamin i fullständiga kosttillskott.
.

Allt, precis allt är giftigt och kan döda dig. Det handlar endast om mängd. Därför är det otroligt viktigt att mediciner är tillverkade under kontrollerade former där koncentrationen kan garanteras till skillnad från diverse kostpreparat, gärna beställda från utlandet.
 
D

Kör probiotika, tala med dietist om att återställa tarmens absorberingsförmåga och att magsyran är fullständig och tillräcklig (helt avgörande och det som ger ålderssjukdomar och tillslut död), kör några år helt glutenfri kost och använda fullständiga kosttillskott med alla 90 livsnödvändiga näringsämnen, organiskt bundna, som kroppen inte kan producera själv ( 60 mineraler, 16 vitaminer, 12 aminosyror och 3 fettsyror). Givetvis med fullgod övrig kost också inkluderad.

Efter 3 månader bör du vara helt frisk från i stort sett alla krämpor, utom de som orsakas av ärrbildning och DNA skador.

Min första tanke är att här har vi en stackare som har väldigt dyrt kiss, för det finns absolut ingen anledning att betala dyra pengar för något fullständigt kosttillskott. De allra flesta människor får i sig det de behöver från en varierad och balanserad kost och det innebär att överskottet kommer att utsöndras via kiss eller avföring.

Men sen kommer en annan tanke och det är att här har vi en farlig person. Och med det menar jag farlig i att om du övertalar nån att tro att de kan bli friskförklarade från sina sjukdomar så hade du om du varit i sjukvården blivit föremål för utredning gällande Patientsäkerhetslagen (tidigare kvacksalverilagen).
 
Alla jag vet som är vegetarianer,dricker silver,vitaminpiller,håller på med astralbudasiriuslyoga och tinglar omkring med torkade ökenrävspenis amulletter runt halsen ser ut som 85 år när dom är 45.

Jag är 44 och får visa leg på bolaget,får ansträngande unga brudar och har hur brutal kondition som helst trots att jag kan roa mig och vandra med bara öl som mat och en burk tonfisk till kvällsmat.
 

Bilagor

  • Ohälso.jpg
    Ohälso.jpg
    55 KB · Visningar: 211
Kan du länka källor för dina påståenden?
Valfri kurslitteratur i näringsfysiologi.


Nej, anekdotiska bevis är just när man förlitar sig på bara en källa. Förlitar man sig på flera källor är det inte anekdotiska bevis.

När både litteratur för muskelbyggning, litteratur om överlevnad och litteratur om viktminskning säger samma sak så tror jag på det.

Men när en viss litteratur som viktminskning kommer med påståenden som inte stämmer med litteraturen om muskelbyggning eller överlevnadslitteraturen blir jag skeptiskt.

Och när litteratur som muskelbyggning kommer med påståenden som inte stämmer med litteraturen om viktminskning eller överlevnadslitteraturen så blir jag skeptiskt.

Tyvärr skriver jag inte ner nån litteraturförteckning över allt jag läser, så där måste jag göra dig besviken. Om du ser detta som att jag inte har stöd för mina påståenden så får det stå för dig.
 
Alla köttätare jag känner inklusive mig själv bajsar väldigt mycket. jag tolkar det som att kött innehåller väldigt mycket som kroppen inte vill ha och behöver, utan skickar ut stor del av det igen. Som en följd av det kan jag tycka att det vore bättre att försöka optimera kosten och försöka hitta och lära känna kroppen vad den verkligen vill ha, plus kanske addera lite extra fibrer för bra tarmfunktion. En kossa äter väl mest gräs och därför borde en biff mest bestå av processat gräs något förenklat.

Tänker att det är smartare att få i sig näringsämnena så lite processat som möjligt direkt från växtriket. Att få dem via djur känns egentligen dumt även om djuren smakar gott med sås och potatisgratäng.
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...