SPOT Live Map Widget i profilen

SPOT är en burk bl.a. för att spåra var man är just nu. Se mer på andra ställen på forumet.

Det vore enkelt att utöka profilen med ens SPOT Shared ID och ha en till flik där SPOT kartan visas... Jag slängde ihop detta på min slask web

Hur man gör och hur det blev (jag la den högst upp på sidan)

Skinnarmo använder sig av den (dom är i Bergen idag men det verkar som han skickar meddelande själv och inte har tracking mod på)
 

clindh

Forumvärd
Ja det där har jag också fundrat på nyligen, kul du tog upp det. Som du ju visat på nu har det hänt en del sedan jag själv testade SPOT förra sommaren - då fanns inga sådana möjligheter, bara den där yxiga sidan man får på SPOT.

Jag kokade ihop en ännu enklare variant på det där häromdagen för att kunna visa var Skinnarmos båt är i samband med nyhetsartiklar om den expeditionen; jag tyckte inte han gjort det så enkelt att se på sin egen sajt. Där läser jag nu in XML-flödet var 15:e minut och lägger ut på en Google Static Map. Sådana laddar mycket snabbare och man slipper allt "lull-lull" runtomkring (inklusive reklam för SPOT...)


Men jag skulle också vilja stödja andra positioneringslösningar, det finns ju flera olika telefoner nu med GPS i och under vardagsutflykterna är man oftast inom telefontäckning. Det finns ett antal olika sajter där man kan uppdatera sin position; Google Latitude, BrightKite, Yahoo FireEagle osv. Så en idé är att även kunna plocka in ens aktuella position från dessa och visa på samma sätt.

SPOT har redan en koppling till FireEagle såg jag, så det låter som en bra gemensam nämnare: http://faq.findmespot.com/index.php?action=GoToCategory&data=8/0/10/

Tyvärr är FireEagle stängt just nu pga ett upptäckt säkerhetshål i OAuth, men när det där är fixat och det regnar skall jag labba lite mer med dom här sakerna.
 
Regnar

Känns inte som idag då ;-)

Det verkar helt rätt med "ett" ställe.... jag testar och lägger upp mig på detta ställe ...
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...