Vilken dator är bäst för videoredigering

RAID, short for Redundant Array of Inexpensive Disks, is a method whereby information is spread across several disks, using techniques such as disk striping (RAID Level 0) and disk mirroring (RAID level 1) to achieve redundancy, lower latency and/or higher bandwidth for reading and/or writing, and recoverability from hard-disk crashes. Over six different types of RAID configurations have been defined.

/Björn
 
Graip; sa:
RAID, short for Redundant Array of Inexpensive Disks, is a method whereby information is spread across several disks, using techniques such as disk striping (RAID Level 0) and disk mirroring (RAID level 1) to achieve redundancy, lower latency and/or higher bandwidth for reading and/or writing, and recoverability from hard-disk crashes. Over six different types of RAID configurations have been defined.

/Björn

Jag vet!


;)
 
Bra dator att börja med!

Om man kollar på vad man får när man köper en Mac, så inser man snabbt att det är bästa köpet. För alla som har jobbat med DV redigerings programmet iMovie, som följer med alla Macar, inser hur lätt det är att klippa film med Mac, vill man sedan göra lite mer proffsiga jobb kan man köpa Final Cut Express för 3.795:- det är en nedbantad version av Final Cut Pro som vi bland annat använde till en stor del av all inslagsredigering för ROCsport.TV i somras när dom sände på ZTV.

Bra mackar att börja med

eMAC i det billigaste utförandet fungerar kanon bra att videoredigera med tryck i lite mer minne så har du en kanon videoredigerings station, pris: 13.500:-

iMac billigare och forfarande bra val 9995:-

iBook bärbart och billigt 11.950:-

Mer info hittar ni på http://www.apple.com/se/

Micke
 
För foto och film redigering e Mac ALLTID bäst, av den enkla anledningen av att PC e så fruktansvärt krångligt och avancerat, mac: pangpå pc:fila och harva..... själv har jag en pc som e hopplös på videored. foto e väl enkelt på båda tror jag..
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...