Vedläget vid vindskydden

Ni som har mer erfarenhet av leden än jag, hur är det med ved längs skåneleden på vinter?

Jag har haft planer på att sticka ut på en vintertur, det vore ju tråkigt att komma fram och se att det inte finns någon ved alls.
 
Det ska finnas ved, men man vet ju aldrig om någon annan varit där kvällen innan och eldat... Men surfa in på skaneleden.se och skicka en fråga till dem.
 
Vedläget tenderar vara sämre på vintern än på sommaren. Vissa vindskydd är pålitligare än andra. Vilka vindskydd är det du tänker besöka? En ide är att kontakta de som sköter vindskyddet...
 
Senast ändrad:
Med dagens snöläge blir egen vedinsamling inför ingåendet mot nattkvarteret besvärligare, men det brukar finnas mycket ved på marken nära skåneleden. Hyggen är givna pinnvedsställen. Skaffa eller sy en vedsamlare!
 
Ska man hårddra alla regler i allemansrätten får man ju inte lov att samla "ved" från marken...
Men jag tror själv att detta är det enklaste, hitta döda stående eller liggande träd/grenar/stockar...

Att dra ved på en pulka är inte ett alternativ, inte med den backen som är vid radiomasterna och observatioriet.. det hade blivit pulka ner istället..
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Miss Parker Parkering vid Liagården? Skåne 4
danisko Tälta vid Stenshuvud? Skåne 8

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...