24h Meal - något att satsa på?

Är 24h-förpackningarna med ett helt dygns matranson i + godis något att satsa på? Vad tycker ni som prövat?

Jag läste i dag om en expedition till Navassa Island (Karibien) i ca 2-3 veckor där alla använde sig av den här varianten. Personligen känns det enklare att själv plocka ihop det man tycker om och vill ha.
 
Senast ändrad:
Du plockar ju ihop egna 3 måltiders för en 80-120 spänn lite beroende på vad du skall ha i.

Desutom kan du lättare göra olika ransoner som Sommar och Vinter och Extreme...typ 6000kcal dygnsranson...
Har gjort så ibland.
 
Dom är smidiga, goda och rätt välkomponerade.
Men dom är inte speciellt lätta, dom tar mycket plats och är framförallt inte speciellt kostnadseffektiva. Dessutom tycker jag att dom är för inriktade på soldatbehov. Massor med snabba kolhydrater men inte så mycket mättnadskänsla.
Plocka ihop egna dygnspaket blir nog bättre på många sätt. Jag rekommenderar i så fall blå bands blötkonserver med egenvalt tilltugg.
 
Blötkonserver är ju inte nödvändiga här då vi kan hitta vatten överallt.

Basera det på

2 frystorkade Knorr(Ica,Hemköp m.fl)/Firma italia(Ö&B) 20-40kr 1000kcal
1 Våtkonserv Kitchen 88 (Ö&B) 20 kr 420kcal
1 Makrillburk 7kr 125kcal
1 Tonfisk i olja 7kr 200kcal
2 varma koppen+snabbris 3 minuters 10 kr 350kcal

Sen lite kafferör,nån the påse,en dextrosol och chocklad och lite jordnötter.

Trimmade paket kan du skicka i en tub fetingmajonäs i , man får nästan 2000kcal bara på en 275grams tub.

Som exempel
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.