"Get Out" i Bodafors läggs ner

:(

En butik jag är uppvuxen med, en butik med en själ i, en butik att längta till...

GetOut i Bodafors kommer vara saknat!!!

Mvh Daniel
 
Åkte förbi butiken idag.
20% rea på konfektion och skor.

Tråkigt att de stänger men det var ganska väntat.
 
Funderade på att åka till Bodafors för att kolla på ett par kängor. Hittade den här tråden av en slump när jag googlade efter adress...

Någon som har hört något mer angående Fair Enough 2014? Det är ju en mässa jag sett fram emot sen den förra slutade!
 
Säck kommer verkligen saknas.

Då jag alltid vill prova ryggsäckar och gärna jämföra massa olika modeller innan jag bestämmer mig är det något jag aldrig kommer beställa över internet.
 
konkurensen är hård, tror det egentligen bara får plats med 2 aktörer på nätet, addnature och xxl. ser man på priserna är outnorth fortfarande efter dom två andra. exempelvis har dom en ryggsäckskampanj där de flesta ligger på 5%-10% rabatt, knappast något som lyfter ögonbrynen. Såg en säck, haglöfs comp 15 som fortfarande var dyrare än addnature trots rean.
hemsidan funkar bristfälligt fortfarande, i början av ovanstående rabatt förekom flera fel. men den har blivit bättre än tidigare

fast något som förvånnar ännu mer är hur naturkompaniet kan överleva med en prissättning som är högre än alla andra, rea inkluderat.
 
fast något som förvånnar ännu mer är hur naturkompaniet kan överleva med en prissättning som är högre än alla andra, rea inkluderat.

Utan att ha belägg för det gissar jag på öppna eller dolda koncernbidrag.
Naturkompaniets ägare får ju sina stålars även om kunden provar jackan på NK och sedan handlar på nätet.
 
Utan att ha belägg för det gissar jag på öppna eller dolda koncernbidrag.
Naturkompaniets ägare får ju sina stålars även om kunden provar jackan på NK och sedan handlar på nätet.

Naturkompaniet är även extremt välrepresenterade i form av butiker, åtminstone i centrala Stockholm. Jag tror det finns en 3-4 butiker inom 15 minuters promenad från kontoret. Är ju klart lättare att man råkar handla något där eftersom man kan slinka in på väg till tunnelbanan. Har spontanhandlat både det ena och det andra hos dem på grund av detta.

Sedan ska man nog inte underskatta hur mycket pengar de får in på Stockholmsbor som gärna köper Fjällrävenjackor när de råkar vara på modet. FJ kläder + rhodesian ridgeback har blivit en extremt vanlig kombo i vissa kvarter. Kompletterar tydligen Porsche Cayenne på ett bra sätt ;)

Tror överhuvudtaget att det är lätt att underskatta hur stor gruppen icke priskänsliga personer med visst intresse för friluftsaktiviteter verkligen är. Finns många som åker långfärdsskridskor 3-4 gånger om året och inte bryr sig ett dugg om softshellbyxorna som ska vara bra för detta kostar 500 eller 1900 kronor.
 
Naturkompaniets ägare, Fenix Outdoor, går som tåget och gör stora vinster.

https://www.avanza.se/placera/redaktionellt/2013/11/11/fenix-lyfte-vinsten.html

Naturkompaniets butik här i Lund är alltid välbesökt. Jag handlar själv ofta från Addnature. Vissa saker, såsom kläder vill man dock helst prova ut och köpa i en fysisk butik. Dessutom har Naturkompaniet ofta erbjudanden av typen 10% rabatt vid ett köptillfälle.

Man kan tycka vad man vill om Naturkompaniet och deras prissättning men folk handlar där och de tjänar pengar.
 
Jag sätter ett stort plus på Naturkompaniets butik i Norrköping. Jag provade, klämde och kände på en ryggsäck och bestämde mej för att den ville jag ha och som "snål" konsument så frågade jag om de kunde göra någon schysst deal på priset. Inga problem, dels fick jag 10% som kundmedlem i 365 klubben samt att det i slutändan blev ytterligare någon hundring bättre pris än på nätet.
Sånt gillar jag och om jag kommer att handla där igen, självklart..!
 
Naturkompaniet är även extremt välrepresenterade i form av butiker, åtminstone i centrala Stockholm. Jag tror det finns en 3-4 butiker inom 15 minuters promenad från kontoret. Är ju klart lättare att man råkar handla något där eftersom man kan slinka in på väg till tunnelbanan. Har spontanhandlat både det ena och det andra hos dem på grund av detta.

Sedan ska man nog inte underskatta hur mycket pengar de får in på Stockholmsbor som gärna köper Fjällrävenjackor när de råkar vara på modet. FJ kläder + rhodesian ridgeback har blivit en extremt vanlig kombo i vissa kvarter. Kompletterar tydligen Porsche Cayenne på ett bra sätt ;)

Tror överhuvudtaget att det är lätt att underskatta hur stor gruppen icke priskänsliga personer med visst intresse för friluftsaktiviteter verkligen är. Finns många som åker långfärdsskridskor 3-4 gånger om året och inte bryr sig ett dugg om softshellbyxorna som ska vara bra för detta kostar 500 eller 1900 kronor.

stämmer, i stockholm finns det en gata där konceptbutikerna ligger på rad efter varandra, norröna, haglöfs osv. så visst finns det pengar. det finns också personer som värdesätter att prata med en försäljare och därmed är villiga att betala mer på grund av det. själv köper jag ytterst sällan från naturkompaniet, priserna är som regel alltid högre än alla andra och kunskaperna är i bästa fall ok, i sämsta fall obefintlig.
 
Senast ändrad:
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
j_felix "Get Out" Köldknäppen 2012. Blir det någon? Allmänt om friluftsliv 3

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.