Nybörjare

Hejsan alla. är klar med min j'xarexamen nu. Jag har ingen tidigare erfarenhet av jakt så vore tacksam för tips på hur jag kan komma igång med min jakt. Tack på förhand!
 
Gå med en erfaren jägare och lär av den äldre generationen. Lär dig hitta i skogen, och lär känna viltets stigar. Prova all olika sorters jakt du kan, för att hitta din egen favorit. Och viktigast av allt, övningsskjut mycket.
 
Ja, du Chrisols. Du kanske borde gå in och läsa lite på den här idiotsidan så du är beredd på vad du kan möta i skogarna. Och, lär dig hur de ser ut för man får inte skjuta sådana. Borde kanske ingå en orientering av dessa nötter i jägarexamen. Kunde inte låta bli att läsa lite i går och låta mig förundras..... Snacka om att växa upp långt från verkligheten !
 
Garv !!! Ja, visst är det kul. Tänk att jag så ofta kallas för mördare och det är ok ! Ännu värre är att jag uppfostrar mina barn till mörd... jag menar jägare och fiskare. En så naturlig sak....
 
Ursäkta att jag frågar.

Men vad fan hände här?

Han frågade ju bara vad han ska tänka på!

Jag vet inte om jag missat något, har inte följt diskussionen, har bara sett den nu!
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
waltruz Nybörjare vill komma ut. inget skott/köttanspråk. (Borås/GBG) Jakt 1
dysse Nybörjare.. Jakt 6

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.