Fauna Räven - kogerryggsäck

Är det någon som bedriver rörlig jakt och provat den här kogerryggsäcken från Fauna?

Midjebältet verkar riktigt klent. Vad tycker ni om det?
Jag kommer främst använda den under toppfågeljakt eller ripjakt på vintern. Därför undrar jag hur vapnet ligger under skidåkning? Om det känns stabilt eller slängigt?

All info och alla kommentarer om säcken är intressant. Jag kommer köpa en vit variant om jag inte hittar något bättre och om det inte finns för mycket negativt om säcken.

Skitjakt på er!
 
har tittat på den även jag, skiljer mycket i pris, alltifrån 795-999 kr
höftbältet bör nog bytas ut till ett stadigt ett.
tänkte vid köp även komplettera med en extra rem vid kolven under färd..
men ide'n verkar bra så jag beslutade mej istället för att göra en egen(dock med vissa justeringar).
vänligen nils
 
har tittat på den även jag, skiljer mycket i pris, alltifrån 795-999 kr
höftbältet bör nog bytas ut till ett stadigt ett.
tänkte vid köp även komplettera med en extra rem vid kolven under färd..
men ide'n verkar bra så jag beslutade mej istället för att göra en egen(dock med vissa justeringar).
vänligen nils

Hej Nils!
Skulle vara spännande att få se din egen version (foton) och få läsa beskrivningen om hur du gick tillväga och löste diverse problem.

Vilka justeringar förutom höftbältet tänker du göra?

För mig är det just själva kogret som jag tror blir svårt för mig att göra själv. Allt annat kan nog bli bättre på säcken annars, som höftbälte, bärremmar. För mig är det också viktigt att den är helt vit.
Vänligen Christer
 
hejsan lärar'n
enklast blir nog att köpa en vit och byta ut höftbältet till ett bra ett samt komplettera med en extra rem vid kolven för att säkra/stabilisera vid längre skidfärder. kolla bara att bössan med ev kikarsikte passar..

jag har iof börjat så smått men mitt projekt kan ta en stund och blir nog ett utdraget förbättringsprojekt. ;)

kogret kan man göra med att böja en skiva med hjälp av värme eller bygga ett av grovt plaströr i kombination med plastplattor..
plastark i 2-3 mm finns hos glasmästaren.
höftbältet blir ett gammalt och stabilt från en rygga.
jag bär helst på höften så det blir tunna axelremmar från ett bilbälte. glöm inte bröstrem och åtstramningsremmar.
ryggplattan blir lite längre och tjockleken på kudden i svanken blir tjock.
ev lite liggunderlag även till axelpartiet.
lite inspiration finns bla på www.andersj.se
en tanke vore att klä kogret med en styrande strumpa invändigt (anpassad för just den bössan) .
fler tankar dyker nog upp på vägen...
vänligen nils
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.