Varg i västerbotten...

Vad är er åsikt kring detta faktum att vargen sprider sig mer o mer.. stödjakt har ju varit tillåten för länge sedan. Det är en predator som verkligen stör mer än vad den tillför...
 
Tycker du.

Jag tycker att det är en predator som tillför mer än den stör, och att vi därför ska ha varg i hela landet. Även i renbetesland.
 
Mer varg!

Tycker du.

Jag tycker att det är en predator som tillför mer än den stör, och att vi därför ska ha varg i hela landet. Även i renbetesland.

Håller fullständigt med dig! Blev så glad när en varg synts till för någon månad sedan ett par kilometer från där jag bor, vid Store mosse. Nu tycks den tyvärr ha försvunnit från trakten, men jag hoppas den kommer åter.

Erik.
 
Vad är er åsikt kring detta faktum att vargen sprider sig mer o mer.. stödjakt har ju varit tillåten för länge sedan. Det är en predator som verkligen stör mer än vad den tillför...

Håller inte med. Vargen tillför saker precis som alla arter i naturens gigantiska system. Tar man bort vargen får det konsekvenser i hela kedjan. Låt naturen ha sin gång och sköta så mycket som möjligt själv. Det är bara vi människor som tror att vi vet bättre och hela tiden är inne och petar i saker och ting.

Tycker vargen är en väldigt intressant art och jag skulle ge ganska mycket stålar för att se den i det vilda i sin rätta miljö.
 
Håller inte med. Vargen tillför saker precis som alla arter i naturens gigantiska system. Tar man bort vargen får det konsekvenser i hela kedjan. Låt naturen ha sin gång och sköta så mycket som möjligt själv. Det är bara vi människor som tror att vi vet bättre och hela tiden är inne och petar i saker och ting.

Tycker vargen är en väldigt intressant art och jag skulle ge ganska mycket stålar för att se den i det vilda i sin rätta miljö.

Menar inte att vi ska vara peta så mkt att det blir en art för utrotning men stödjakt för att hålla nere artens population. Visste ni att vargen har en kvot på 15? Blir fort många av arten som gör att många andra arter som också behövs i skogen dör.

SNÄLLA! Ni som inte har en åsikt i ämnet utan drar upp nån obegriplig jämförelse med troll och allt annat, skapa en egen tråd för ert eget välbefinnande.
 
=mrhedlund Blir fort många av arten som gör att många andra arter som också behövs i skogen dör.

Precis detta jag menar. Du tror alltså att du vet bättre hur natruren ska skötas än naturen själv.
Att det det dör älgar, rådjur och annat pga av vargen är väl helt naturligt. Som sagt. Låt naturen ha sin gång. Vi människor har inte koll på läget även om vi alltid tror det.

Hur många vargar har vi i Sverige? 200 eller? I snitt ett djur på kommun typ. Är det för mycket???
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.