Bindningar med tre spännen...

... har jag sett i böcker men aldrig i verkligheten.

Någon som har erfarenheter, synpunkter eller vet var man hittar såna?

Jag försöker lura ut vad jag kan hitta på för att få mer precision och stabilitet i svängarna. En variant är ju att träna mer, men om det finns prylar som kan hjälpa en så är det ju trevligt. Är tre-spännes-bindningar nåt att satsa på, om man nu hittar några överhuvud taget?

Jag testade alpinbindningar och skid-slalomskor men blev inte speciellt nöjd. Och alpinskor för snowboard blir dyrare än jag tänkt mig. Finns en annan tråd om det.

/ Lennart
 
Just det....

... prova att justera ordentligt innan du ger upp. Det kan ta flera dagar med justering och tillvänjning av åkstil. Skillnaden mellan räsingåking och freestylehasning är stor. De skilljer sig rätt mycket åt.

Men bindningarna med tre spännen verkar ha försvunnit. Inte ens Burton har de kvar. Men det är inte så väldigt svårt att göra sådanna om du vill. Det är bara att fixera bakkappan och fixa ett spänne till varje bindning så bör du komma imål.

Annars så kan du prova Flow-bindningarna för de ger väldigt bra stöd. Nästan som ett mellanting mellan hårdsko och mjuksko.

Stalle
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.