Anser jägare/fiskare att vandring är meningslös hobby?

Nej absolut inte. Jag var inte ute efter att få ett klart och tydligt svar på hur "alla"i en viss grupp tycker tycker, utan öppna för diskussion och fråga om fler än jag märkt den här attityden. Och det verkar ju som om intresse funnits att fundera kring detta, så jag ser absolut inte det meningslösa.

Jag har själv lagt märke till att det kanske finns en inställning bland vissa att det är meningslöst att vandra utan att ha någon viss syssla som mål med vandringen, och har funderat på ifall det är inbillning eller övertolkning från min sidae. Men uppenbarligen finns det fler som känt av detta.

Med ändrad frågeställning till Är det fler som märkt att en del jägare och fiskare tycker att... så blir frågeställningen mer relevant.
 
För att anknyta till frågan i det första inlägget, om att "måste" jaga, fiska, plocka bär; d.v.s. vara "nyttig" om man ger sig ut i naturen.

Nä, jag har motsatt erfarenhet. När det blev känt i min bekantskapskrets att jag skulle ge mej upp i Padjelanta i somras, så möttes jag med respekt och kommentarer typ "Aj fan, det var inte illa!".
Nu är jag visserligen 65+ men ändå, många uttryckte sig som att de nog egentligen borde göra nå't liknande. Om jag frågade varför inte blev svaren ofta, du vet, ungar, jobb, huset och allt annat (sas ibland med längtan i rösten)

Och en grej till, på jobbet finns det en drös med fjällvandrare (jobbar 3 dagar i veckan) och vi hade inte en aning om varandras intresse.

Väl hemkommen fick jag stoppa USB-stickan i TV-apparater både här och där och visa bilder/ berätta.

/Jan
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.