Bygglokal Sthlm

Vill bygga en Kajak i stripteknik här i Stockholm. Det enda problemet, och verkar det som helt olösligt, är någonstans att bygga.

Verktyg har jag, ritning har jag och vilja samt tid men ingenstans att hålla till. Är det nån här på forumet som har några tips eller rent av en ledig yta som jag kan disponera.

Givetvis får lokalen inte kosta skjortan då det är ett hobby projekt på fritiden.

Jon

Ps. För de som undrar så är det en Njord av Thomasson som skall byggas. Ds.
 
Kolla med kanotklubbarna som ibland har verkstäder som medlemmarna får boka. Ett annat tips är studieförbunden som ofta får förfrågningar om olika hantverkskurser och ofta har stort kontaktnät.
 
Diagonal i vardagsrummet är en klassisk kanotbyggplats, med förstående partner.

Det gör ju också att man får lite fart på projektet! Jag byggde på semestern utomhus, det gav ju lite extra skjuts till projektet - det blir lite intressant med variationer i väderlek och ett ständigt flyttande av presenningar. Men det är lättstädat och man är inte lika orolig för epoxidamm och sånt.

Jag fick dock ta en vecka extra, jag hann inte riktigt färdigt :)
 
Jonas det där känns som ett mycket bra tips. Återkommer med uppföljning när jag kontatat dem.

Tack för all hjälp.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
manlan Bygglokal i Stockholm Bygga egen kajak 4
jelmini Var köpa duk i Sthlm? Bygga egen kajak 8

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.