Ahkka-film

Jag tror det var sachsaren som efterlyste lite mer fjällfilm på youtube så jag har dragit mitt strå till stacken och lagt upp ett klipp från vår nyligen genomförda tur till Ahkka. Det är såväl landskapsvyer, flugfiske och topptur på stortoppen med. Videoredigering är dock inte min starka sida men håll till godo. :)

http://www.youtube.com/watch?v=WVQROZfmams

/David
 
Otroligt

Hej!

Vilken bra film du gjort ! Musiken va ju kanonbra, passade perfekt in. Man känner vemod, sorg, glädje, pampigheten ja, hela känslan att vistas där är med i filmen. Den här ska jag se på fler gånger när vinter är här och man kan minnas tillbaka. Var själv där men inte så högt upp under samma tid som er. Tråkigt att det just då var massa jökelvatten från Sarek, inga fiskar. Men vi hade en härlig vecka med bra väder så man ska inte klaga.
 
Tackar. Jag är nybörjare på videoredigering, men det tar sig så sakteliga.. :)

Fisket sög som sagt, vi fick några mindre öringar och rödingar men det var rätt så dött. Toppturen var dock väldigt fin; utsikten från stortoppen är magnifik även om det nu tyvärr drog in moln från Sarekhållet.
 
Tackar!!

Superbra film, jag tycker om den. Ja, bra verktyg i händerna på en som dig ger sådana bilder.

Musiken passar perfekt.

Proffsigt gjort att folk inte tittar till kameran (undantag 4:33, när han tar av sig glasögonen :)).

Filmen heter Ahkka 2009 2, finns det en dito 1?
 
Jag gjorde en längre version först men upptäckte sen att det bara gick att ladda upp max tio minuter långa klipp på you tube så jag klippte ner den lite. Det är ingen större skillnad, bara kortare klipp vilket nog bara påverkat resultatet positivt.

Jag ska ut igen om två veckor så jag ska försöka filma än mer då. Kul att lära sig ett nytt medium då jag i princip bara hållit på med stillbild tidigare. :)

/D
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.