bra tjejbräda?

Jag söker en ny bräda. Har tidigare haft extremes tjejbräda (152), vill nu ha en styvare bräda i samma längd. Dock inte totalstum! Är det någon som har nåt tips?

mvh/ Anna
 
Anna x; sa:
Jag söker en ny bräda. Har tidigare haft extremes tjejbräda (152), vill nu ha en styvare bräda i samma längd. Dock inte totalstum! Är det någon som har nåt tips?

mvh/ Anna
Nej inte egentligen, vill bara ge dig rådet att inte tänka "tjejbräda" tänk "bräda för lite kortare lättare och svagare person oavsett kön".

(Oj vad det där lät som jag nedvärderar dig, inte meningen, jag hoppas du förstår vad jag menade)
 
Jag har tidigare arbetat med att sälja brädor och kan inte på rak arm komma på någon modell som är styvare i just den längden.. Men om du går upp bara ett par cm så finns mycket mer att välja mellan! Många verkar tveksamma till att ta en något längre bräda, något jag anser trist eftersom det bla ger klart bättre högfartsegenskaper. Var dock försiktig så att den inte blir för bred, för då kommer den att upplevas som seg och tung i svängarna. En lite längre bräda i rätt bredd löser nog dina problem om det inte är så att du hoppar väldigt mycket..

Mvh Johan
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.