Begagnat

Jag har hittat en cykel jag tycker är väldigt bra, och nu har samma cykel dykt upp på blocket, för ett mkt bättre pris naturligtvis, men alldeles för långt bort för att jag ska orka åka dit. Men kanske till ett pris som gör att jag vågar köpa en cykel (äntligen).

Vad tror ni? Vågar man köpa "grisen i säcken"? Jag vet ju att det i grunden är en bra och trevlig cykel, http://www.specialized.com/se/en/bc/SBCBkModel.jsp?spid=38461&eid=121. Cykeln i fråga är från 2007.

Vad är det egentligen som kan vara alldeles för slitet. Växlar och kransar antar jag. Bromsar och sånt borde väl hålla, förutom bromsklossarna då.

Vad kostar det att byta ut växlar om de skulle vara kassa? Och vad tror ni kransarna kostar?
 
Shimano Sora HG50 8 speed cassette 12 to 25T;
Online Price inc uk delivery: £26.99,

Enligt första träffen på google. 269 på första svenska.

Det är rätt sunkiga komponenter i övrigt. Förutom suginoveven. Sugino är respekt.
 
Det är rätt sunkiga komponenter i övrigt. Förutom suginoveven. Sugino är respekt.
Det var tyvärr länge sedan Suginos vevar var bra.
Att Specialized använder den istf Shimano Sora beror förstås enbart på att den är billigare med allt vad det innebär.
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.